Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 850720" data-attributes="member: 76971"><p>Det där är ju ett ganska vanligt problem med Dynafit i samband med lite fetare skidor som jag har fattat det. Tillräckligt vanligt för att Snell sport i chamonix kräver att man skriver på ett papper som säger att de inte tar något ansvar för vad som händer med skidorna vid kombinationen Dynafit/100+ midja. </p><p></p><p>Som de förklarade det så sitter skruvarna på dynafit för tajt för att dem ska klara av den kraften som en stor skida skickar upp i bindningen. De sa att det hade fått allt för många klagomål på just det som hänt med dina hardside för att längre kunna ta på sig ansvaret för det då dynafit vägrar att ersätta dem för det. </p><p></p><p>O andra sidan så har jag sett många med rejält feta skidor och dynafit som det har gått alldeles utmärkt för, vet inte riktigt vad man ska dra för slutsats av det hela...Otur? Om det är väldigt avgörande vilket lim som används? Jag vet inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 850720, member: 76971"] Det där är ju ett ganska vanligt problem med Dynafit i samband med lite fetare skidor som jag har fattat det. Tillräckligt vanligt för att Snell sport i chamonix kräver att man skriver på ett papper som säger att de inte tar något ansvar för vad som händer med skidorna vid kombinationen Dynafit/100+ midja. Som de förklarade det så sitter skruvarna på dynafit för tajt för att dem ska klara av den kraften som en stor skida skickar upp i bindningen. De sa att det hade fått allt för många klagomål på just det som hänt med dina hardside för att längre kunna ta på sig ansvaret för det då dynafit vägrar att ersätta dem för det. O andra sidan så har jag sett många med rejält feta skidor och dynafit som det har gått alldeles utmärkt för, vet inte riktigt vad man ska dra för slutsats av det hela...Otur? Om det är väldigt avgörande vilket lim som används? Jag vet inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp