Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 850725" data-attributes="member: 51492"><p>Varför skulle Dynafit ta på sig något ansvar för t ex K2s skidor? Om K2s backcountryskidor inte klarar den ledande turbindningen så är det väl inte Dynafits problem? K2 får svälja det hela eller gå ut med att Dynafit inte passar på deras skidor.</p><p></p><p>Vidare så är det flera bindningstillverkare som har samma bredd på hålmönstret som Dynafit så att det är extra smalt på Dynafit stämmer inte. Monterade nyss loss en Atomicbindning för att borra för Dynafit, kunde återanvända två hål med samma bredd. Snarare är det möjligen så att mer kraft går via tådelen på Dynfit än andra bindningar. </p><p></p><p></p><p>Dynafit ändrar skruvmönstret till nästa års nya bindningar. De tar bort den främre skruven och flyttar fram de två närmast bakom 6mm, bredden är densamma. Hade bredden varit ett problem så hade de väl passat på att bredda mönstret när de ändå ändrar?</p><p></p><p>Har inte åkt så många dagar på mina Sidestash med FT12 än men en hel del carving i god fart och mina 87 kg + utrustning har de hållit för utan tendens till nån separation. Monterade med inserts, möjligen hjälper insertsen till att hålla ihop skidan också?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 850725, member: 51492"] Varför skulle Dynafit ta på sig något ansvar för t ex K2s skidor? Om K2s backcountryskidor inte klarar den ledande turbindningen så är det väl inte Dynafits problem? K2 får svälja det hela eller gå ut med att Dynafit inte passar på deras skidor. Vidare så är det flera bindningstillverkare som har samma bredd på hålmönstret som Dynafit så att det är extra smalt på Dynafit stämmer inte. Monterade nyss loss en Atomicbindning för att borra för Dynafit, kunde återanvända två hål med samma bredd. Snarare är det möjligen så att mer kraft går via tådelen på Dynfit än andra bindningar. Dynafit ändrar skruvmönstret till nästa års nya bindningar. De tar bort den främre skruven och flyttar fram de två närmast bakom 6mm, bredden är densamma. Hade bredden varit ett problem så hade de väl passat på att bredda mönstret när de ändå ändrar? Har inte åkt så många dagar på mina Sidestash med FT12 än men en hel del carving i god fart och mina 87 kg + utrustning har de hållit för utan tendens till nån separation. Monterade med inserts, möjligen hjälper insertsen till att hålla ihop skidan också? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp