Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trasig marker duke vid piståkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1086519" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=153681]@bjorsi[/USER]</p><p>Hej! På dina bilder ser det ut som bottenplattorna sitter kvar på skidan (även om tre skruvar lossnat) och det är bindningen som "brutits" av från sina fästen (bottenplattorna) på skidan. Jag tycker inte det ser ut som en felmontering och det är inte alldeles lätt att avgöra i efterhand om skruvarna varit limmade eller inte, i det här fallet har jag svårt att se att det är det som skulle varit avgörande. </p><p></p><p>Spontant tycker jag det ser ut som att bindningen inte varit i korrekt åkläge och därför brutits sönder, verkar ju nästan ommöjligt att bindningen skulle brutits sönder på detta sätt annars ...</p><p></p><p>Men som sagt, reklamera bindningen och se vad de säger. Tror inte du kan räkna med någon ersättning för hyrskidor utan i bästa fall ett par nya bindningar monterade på dina gamla skidor.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1086519, member: 13863"] [USER=153681]@bjorsi[/USER] Hej! På dina bilder ser det ut som bottenplattorna sitter kvar på skidan (även om tre skruvar lossnat) och det är bindningen som "brutits" av från sina fästen (bottenplattorna) på skidan. Jag tycker inte det ser ut som en felmontering och det är inte alldeles lätt att avgöra i efterhand om skruvarna varit limmade eller inte, i det här fallet har jag svårt att se att det är det som skulle varit avgörande. Spontant tycker jag det ser ut som att bindningen inte varit i korrekt åkläge och därför brutits sönder, verkar ju nästan ommöjligt att bindningen skulle brutits sönder på detta sätt annars ... Men som sagt, reklamera bindningen och se vad de säger. Tror inte du kan räkna med någon ersättning för hyrskidor utan i bästa fall ett par nya bindningar monterade på dina gamla skidor. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trasig marker duke vid piståkning
Tillbaka
Topp