Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trasig Naxo NX22
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 854763" data-attributes="member: 35223"><p>Då har jag en fråga till. Tänkte försöka montera loss den trasiga delen på bindningen. Men efter att själv har gått bet, pappas verkstad, lokala skidmonteringsverkstaden samt verktygshandlaren i stan har gått bet vänder jag mig till er. </p><p></p><p>På Naxo NX 21 har man enkla vanliga torx som bulthuvuden för de genomgående axlarna som bindningen roterar kring vid turande. Dock ej så på NX22. Det verkar vara så att det är en utvändig torx-hysla (?) som ska användas. Problemet är att alla hyslor jag har kommit över i någolunda rätt diameter är för stora för att komma ner i hålet som bulten är nersänkt i. (se bild) </p><p></p><p>Är det någon som vet vilket verktyg som är avsett att användas här eller har någon annan bra DIY lösning på hur man har delat på bindningen. </p><p></p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/photo/view.php?id=104749" target="_blank"><img src="https://www.freeride.se/img/photo/normal/7754458b568baeb168fe0f4173b4ca6a.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></a></p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/photo/view.php?id=104750" target="_blank"><img src="https://www.freeride.se/img/photo/normal/d8a69bbce5141b82fa9f18049aaf3fb9.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 854763, member: 35223"] Då har jag en fråga till. Tänkte försöka montera loss den trasiga delen på bindningen. Men efter att själv har gått bet, pappas verkstad, lokala skidmonteringsverkstaden samt verktygshandlaren i stan har gått bet vänder jag mig till er. På Naxo NX 21 har man enkla vanliga torx som bulthuvuden för de genomgående axlarna som bindningen roterar kring vid turande. Dock ej så på NX22. Det verkar vara så att det är en utvändig torx-hysla (?) som ska användas. Problemet är att alla hyslor jag har kommit över i någolunda rätt diameter är för stora för att komma ner i hålet som bulten är nersänkt i. (se bild) Är det någon som vet vilket verktyg som är avsett att användas här eller har någon annan bra DIY lösning på hur man har delat på bindningen. [url=https://www.freeride.se/photo/view.php?id=104749][img]https://www.freeride.se/img/photo/normal/7754458b568baeb168fe0f4173b4ca6a.jpg[/img][/url] [url=https://www.freeride.se/photo/view.php?id=104750][img]https://www.freeride.se/img/photo/normal/d8a69bbce5141b82fa9f18049aaf3fb9.jpg[/img][/url] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trasig Naxo NX22
Tillbaka
Topp