Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tre familjer till alperna vilken ort ska vi välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 1002980" data-attributes="member: 63059"><p>Kan väl halla med kappakomplett om att Italien är bäst med de flygplatsalternativ ni hade, men de stora skidsystemen har väl en tendens att ha valt bort mysighetsfaktorn pa byarna om man ska bo nära skidakningen, vilket är ett maste när man aker med barn, </p><p>Jag vill sla ett slag för Courmayeur, andra sidan tunneln fran Chamonix</p><p>Inget jättesystem men jag gillar stället, hur parken ser ut har jag ingen aning om, men som jag ser det finns det väl ingen skidort som inte har en park som duger at de flesta ungar, om man nu inte är superduktig och jagar sponsring,, </p><p>jag kan inte lata bli att ta upp detta med fallhöjd, hur mycket av fallhöjden utnyttjar man under skiddagen förutom sista aket tillbaka? det är väl kvaliten pa akningen som är viktig, även om akning i slasksnö är underskattad sa gillar väl de flesta att aka i kallsnö dvs fran mellanstation och upp? </p><p></p><p>annars för barnfamiljer är Spanien ett alternativ om ni kan tänka er att utöka listan pa flygplatser</p><p>Formigal i västra Pyreneerna har en mycket bra park och det är ett stort liftsystem som innefattar 4 dalar</p><p><a href="http://www.snow-forecast.com/resorts/Formigal/pistemap_full" target="_blank">http://www.snow-forecast.com/resorts/Formigal/pistemap_full</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 1002980, member: 63059"] Kan väl halla med kappakomplett om att Italien är bäst med de flygplatsalternativ ni hade, men de stora skidsystemen har väl en tendens att ha valt bort mysighetsfaktorn pa byarna om man ska bo nära skidakningen, vilket är ett maste när man aker med barn, Jag vill sla ett slag för Courmayeur, andra sidan tunneln fran Chamonix Inget jättesystem men jag gillar stället, hur parken ser ut har jag ingen aning om, men som jag ser det finns det väl ingen skidort som inte har en park som duger at de flesta ungar, om man nu inte är superduktig och jagar sponsring,, jag kan inte lata bli att ta upp detta med fallhöjd, hur mycket av fallhöjden utnyttjar man under skiddagen förutom sista aket tillbaka? det är väl kvaliten pa akningen som är viktig, även om akning i slasksnö är underskattad sa gillar väl de flesta att aka i kallsnö dvs fran mellanstation och upp? annars för barnfamiljer är Spanien ett alternativ om ni kan tänka er att utöka listan pa flygplatser Formigal i västra Pyreneerna har en mycket bra park och det är ett stort liftsystem som innefattar 4 dalar [URL]http://www.snow-forecast.com/resorts/Formigal/pistemap_full[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tre familjer till alperna vilken ort ska vi välja?
Tillbaka
Topp