Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trimning av moderna freerideskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 842870" data-attributes="member: 12483"><p>Visst, PH:na går nu med 87 grader, hängningen vet jag inte så noga, gissar på mellan 0,5 och 1, lika vasst hela vägen. Har kört laggen med denna slipning i 1 vecka i förhållandevis hårda pister i alperna. För en gångs skull tog jag bara detta par ner, också för att testa alroundegenskaperna. Nu var tyvärr all offpist helt utesluten denna gång p g a snöbrist, så det blev bara piståkning faktiskt.</p><p></p><p>På hög höjd och torr preparerad natursnö, inga problem. Dom som har kört PH vet ju att bara man får ordentlig vinkel på dom carvar dom fantastiskt. Vid hasning "ormar"dom sig dock rejält med denna slipning. Nu vill man ju kunna hasa i vissa lägen och då slöade jag till kanten längst fram och bak (30-50 mm?) efter ett par dagar. </p><p></p><p>I dom lägre belägna rätt hårda konstsnöpisterna (polerade fram på dan!) fick man jobba för att hålla sig på kant, hasåkingen var jobbig hur man än betedde sig. Skidans bredd ger som bekant också ett obekvämt tryck på pjäxkanten vid hasåkning på hårt underlag, och sanningen å säga orkar f-n vinkla upp hela tiden! Nu är väl inte PH riktigt byggd för sån snö. Längtade i a f lite efter mina racegrejor faktiskt.</p><p> </p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 842870, member: 12483"] Visst, PH:na går nu med 87 grader, hängningen vet jag inte så noga, gissar på mellan 0,5 och 1, lika vasst hela vägen. Har kört laggen med denna slipning i 1 vecka i förhållandevis hårda pister i alperna. För en gångs skull tog jag bara detta par ner, också för att testa alroundegenskaperna. Nu var tyvärr all offpist helt utesluten denna gång p g a snöbrist, så det blev bara piståkning faktiskt. På hög höjd och torr preparerad natursnö, inga problem. Dom som har kört PH vet ju att bara man får ordentlig vinkel på dom carvar dom fantastiskt. Vid hasning "ormar"dom sig dock rejält med denna slipning. Nu vill man ju kunna hasa i vissa lägen och då slöade jag till kanten längst fram och bak (30-50 mm?) efter ett par dagar. I dom lägre belägna rätt hårda konstsnöpisterna (polerade fram på dan!) fick man jobba för att hålla sig på kant, hasåkingen var jobbig hur man än betedde sig. Skidans bredd ger som bekant också ett obekvämt tryck på pjäxkanten vid hasåkning på hårt underlag, och sanningen å säga orkar f-n vinkla upp hela tiden! Nu är väl inte PH riktigt byggd för sån snö. Längtade i a f lite efter mina racegrejor faktiskt. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trimning av moderna freerideskidor?
Tillbaka
Topp