Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trimning av moderna freerideskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 846332" data-attributes="member: 88967"><p>Detta är väldigt spännande grejer att läsa om och har uppstått några frågor!</p><p>Till att börja med undrar jag vad exakt hängning innebär, kantslipningen (typ 88 grader) antar jag är vertikala vinkeln. Men hängning, innebär det att stålkantens undersida (belagsidan) inte är precis samma som belaget utan lite lite uppstående? Svårt som fasen att förstå mig på hängningen :D</p><p></p><p>Hur ofta ser ni till att handslipa era skidor? Antar att det främst är 8X-sidan som ni ser till att slipa då?</p><p></p><p>Finns det att köpa större delen av tillbehören på vanliga sport-kedjor eller är det att rekommendera att tex ta sig till udens sport?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 846332, member: 88967"] Detta är väldigt spännande grejer att läsa om och har uppstått några frågor! Till att börja med undrar jag vad exakt hängning innebär, kantslipningen (typ 88 grader) antar jag är vertikala vinkeln. Men hängning, innebär det att stålkantens undersida (belagsidan) inte är precis samma som belaget utan lite lite uppstående? Svårt som fasen att förstå mig på hängningen :D Hur ofta ser ni till att handslipa era skidor? Antar att det främst är 8X-sidan som ni ser till att slipa då? Finns det att köpa större delen av tillbehören på vanliga sport-kedjor eller är det att rekommendera att tex ta sig till udens sport? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trimning av moderna freerideskidor?
Tillbaka
Topp