Triumph eller Custom för halvnybörjare?
Ännu en som söker köptips.. Tänkte uppgradera och kollat runt lite och nu har jag fastnat lite för en Burton custom, men så såg jag triumph som var billigare och började fundera. Jag har åkt ett antal säsonger nu men inte så mkt varje år och tycker väl att jag är en ganska hyfsad nybörjare. Åker nästan bara i pist eller off och nästan aldrig i park. Hoppar väl ett par gånger per vecka kanske när ngn polare tjatat tillräckligt. Nu till frågan. Kommer en triumph vara för 'svår' för mig att köra på? Tänkte mest på hårdheten på brädan. Den är 8 mot 7 för custom på burtons skala. Vill ha en ganska stabil bräda som man kan dra på lite med. Tror nog custom skulle vara bra efter det jag läst men som sagt så är triumhbrädan en tusing billigare.
Hade tänkt runt 162 bräda. Är 183 lång och 75 pannor. Känns som en kontaktannons. Gillar mysiga hemmakvällar och långpromenader.. Nä. Skulle vara kanon om ngn hade ngt att komma med. Kan väl slänga in bindningsfråga också. När man kollat här på forumet känns ju cartelen ganska klockren. Skulle väl funka för mig?
Hade tänkt runt 162 bräda. Är 183 lång och 75 pannor. Känns som en kontaktannons. Gillar mysiga hemmakvällar och långpromenader.. Nä. Skulle vara kanon om ngn hade ngt att komma med. Kan väl slänga in bindningsfråga också. När man kollat här på forumet känns ju cartelen ganska klockren. Skulle väl funka för mig?