Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Triumph eller Custom för halvnybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hochmora" data-source="post: 312061" data-attributes="member: 74653"><p>Ännu en som söker köptips.. Tänkte uppgradera och kollat runt lite och nu har jag fastnat lite för en Burton custom, men så såg jag triumph som var billigare och började fundera. Jag har åkt ett antal säsonger nu men inte så mkt varje år och tycker väl att jag är en ganska hyfsad nybörjare. Åker nästan bara i pist eller off och nästan aldrig i park. Hoppar väl ett par gånger per vecka kanske när ngn polare tjatat tillräckligt. Nu till frågan. Kommer en triumph vara för 'svår' för mig att köra på? Tänkte mest på hårdheten på brädan. Den är 8 mot 7 för custom på burtons skala. Vill ha en ganska stabil bräda som man kan dra på lite med. Tror nog custom skulle vara bra efter det jag läst men som sagt så är triumhbrädan en tusing billigare. </p><p>Hade tänkt runt 162 bräda. Är 183 lång och 75 pannor. Känns som en kontaktannons. Gillar mysiga hemmakvällar och långpromenader.. Nä. Skulle vara kanon om ngn hade ngt att komma med. Kan väl slänga in bindningsfråga också. När man kollat här på forumet känns ju cartelen ganska klockren. Skulle väl funka för mig?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hochmora, post: 312061, member: 74653"] Ännu en som söker köptips.. Tänkte uppgradera och kollat runt lite och nu har jag fastnat lite för en Burton custom, men så såg jag triumph som var billigare och började fundera. Jag har åkt ett antal säsonger nu men inte så mkt varje år och tycker väl att jag är en ganska hyfsad nybörjare. Åker nästan bara i pist eller off och nästan aldrig i park. Hoppar väl ett par gånger per vecka kanske när ngn polare tjatat tillräckligt. Nu till frågan. Kommer en triumph vara för 'svår' för mig att köra på? Tänkte mest på hårdheten på brädan. Den är 8 mot 7 för custom på burtons skala. Vill ha en ganska stabil bräda som man kan dra på lite med. Tror nog custom skulle vara bra efter det jag läst men som sagt så är triumhbrädan en tusing billigare. Hade tänkt runt 162 bräda. Är 183 lång och 75 pannor. Känns som en kontaktannons. Gillar mysiga hemmakvällar och långpromenader.. Nä. Skulle vara kanon om ngn hade ngt att komma med. Kan väl slänga in bindningsfråga också. När man kollat här på forumet känns ju cartelen ganska klockren. Skulle väl funka för mig? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Triumph eller Custom för halvnybörjare?
Tillbaka
Topp