Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Trött på alla som är "Stoked"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 847506" data-attributes="member: 53337"><p>Stoked kan översättas till Exalterad eller Mållös ungefär. Det är ett bra ord som beskriver en känsla som det inte finns något bra ord för på svenska. Varför ska vi då inte använda oss av ett ord som är anpassat för situationen? vore ju bara konstigt att säga "Jag är superexalterad på åket jag nyss hade" istället för typ "sjukt stokad på åket jag nyss hade". I mina öron låter det iallfall bättre.</p><p></p><p>Men alla är vi olika och har olika åsikter, och det är ju bra för tänk vad tråkigt om vi alla tyckte och tänkte likadant... nä den världen hade jag då inte velat leva i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 847506, member: 53337"] Stoked kan översättas till Exalterad eller Mållös ungefär. Det är ett bra ord som beskriver en känsla som det inte finns något bra ord för på svenska. Varför ska vi då inte använda oss av ett ord som är anpassat för situationen? vore ju bara konstigt att säga "Jag är superexalterad på åket jag nyss hade" istället för typ "sjukt stokad på åket jag nyss hade". I mina öron låter det iallfall bättre. Men alla är vi olika och har olika åsikter, och det är ju bra för tänk vad tråkigt om vi alla tyckte och tänkte likadant... nä den världen hade jag då inte velat leva i. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Trött på alla som är "Stoked"
Tillbaka
Topp