Trött på OS-fiaskot!

Trött på OS-fiaskot!
H-T sa:
Jag förstår inte hur man kan se det som ett fiasko, Sverige är inte bättre än såhär. Den enda som egentligen inte lyckades är Stefan Holm och lite snöpligt Susanna Kallur då. I Aten tog vi 4 guld om jag minns rätt och 3 av dessa togs i friidrott, därför är förväntningarna på friidrottarna enorma, trots att förutsättningarna är totalt annorlunda nu än för fyra år sedan. Christian Olsson tog ett guld, han finns inte med i år. Carolina Klüft har bytt gren och där är hon inte överlägsen som i sjukamp, inte ens top 5. Stefan Holm däremot, han hade kunnat vinna, men det höll inte, det händer. Så att tro att svensk idrott är världsledande inom vissa grenar för att det togs guld för fyra år sedan är bara ologiskt.
...och med det inlägget borde det vara slut på tråden, mycket bra!
Det stora fiaskot är väl (sport)journalisterna som inför OS eller schlagereländet osv alltid trissar upp det "svenska folket" (dvs den kvällstidningläsande pöbeln) i tron att Sverige är världens bästa, vilket vi kanske är men inte på allt och inte i OS uppenbarligen.
Mina dagar ser precis ut som vanligt även om svenskar inte tog en massa guld gör inte era det?

Trött på OS-fiaskot!
Men skidor finns ju redan i OS. Jibbing med skidor har man ju liksom snott den vanliga skidan fast börjat gjort tricks med, vissa kanske inte anser sjävla jibbingen som en sport.

Trött på OS-fiaskot!
tittti540 sa:
jag tycker inte att sporten ska få mer uppmärksamhet de e ju coolare me undergroounnd sporter isch å usch för typ fotboll som varenda unge ska spela hela tiden
håller med bara drygt med kö

Trött på OS-fiaskot!
Som några av er redan har påpekat så finns det för och nackdelar med fler extremsporter som OS grenar. DH är ju en typiskt bra extremsport som kan göra sitt i ett OS. Det går ut på att så snabbt som möjligt ta sig från en punkt till en annan med hjälp av en cykel!? Klockrent IMHO.
OS har tyvärr blivit väldigt pengastint. Redan innan man bestämmer OS ort så flyttas (nog) ett antal millar från en hand till en annan.
Sen är det bara att se på vad som hände Ara i brottningen, bortdömd (antagligen pga mutor).
Man orkar heller inte se synkroniserat simhopp damklass där Kinesiska paret vägde 56kg ihop? Jag menar..hur jävla normalt är det?

Klart att det finns fördelar med att jibbing/friåkning blir OS sport då det, som tidigare nämnts, skulle satsas mer pengar på tex parker och fler orter.

Det här är en prekär fråga då det finns mkt som stödjer både för och nackdelarna.

Vill vi om 16 år se en utveckling som går åt strikta lagar om stil och kläder?
"inga baggykläder för att bedömningen skall vara så lätt som möjligt. Grabar skall göras enligt den olympiska handboken (vinklar och placering av hand skall vara exakt för maximal poäng). Juryn består alltid av "random" valda människor..har inget alls att göra med att japanen lobbar för kinesen som lobbar för japanen."

jaja..jag gled iväg lite där :P
Men faktum är att vi har ett stort evenemang (X-games) som kanske skulle få högre sponsor status om det inte var varje år (själv tycker jag att det är vinterns höjdpunkt med X-games...lyssna på detta viasat sport!!!!) för att ha varannat år istället och då trissa upp spänning och få fler stora sponsorer?

IMHO så behöver "vi" inte OS då vi styr våran egen utveckling i vår egen takt.

Tillbaka
Topp