B
balanselius
Guest
Trött på OS-fiaskot!
...och med det inlägget borde det vara slut på tråden, mycket bra!H-T sa:Jag förstår inte hur man kan se det som ett fiasko, Sverige är inte bättre än såhär. Den enda som egentligen inte lyckades är Stefan Holm och lite snöpligt Susanna Kallur då. I Aten tog vi 4 guld om jag minns rätt och 3 av dessa togs i friidrott, därför är förväntningarna på friidrottarna enorma, trots att förutsättningarna är totalt annorlunda nu än för fyra år sedan. Christian Olsson tog ett guld, han finns inte med i år. Carolina Klüft har bytt gren och där är hon inte överlägsen som i sjukamp, inte ens top 5. Stefan Holm däremot, han hade kunnat vinna, men det höll inte, det händer. Så att tro att svensk idrott är världsledande inom vissa grenar för att det togs guld för fyra år sedan är bara ologiskt.
Det stora fiaskot är väl (sport)journalisterna som inför OS eller schlagereländet osv alltid trissar upp det "svenska folket" (dvs den kvällstidningläsande pöbeln) i tron att Sverige är världens bästa, vilket vi kanske är men inte på allt och inte i OS uppenbarligen.
Mina dagar ser precis ut som vanligt även om svenskar inte tog en massa guld gör inte era det?