Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Trött på OS-fiaskot!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 453705" data-attributes="member: 49358"><p>Som några av er redan har påpekat så finns det för och nackdelar med fler extremsporter som OS grenar. DH är ju en typiskt bra extremsport som kan göra sitt i ett OS. Det går ut på att så snabbt som möjligt ta sig från en punkt till en annan med hjälp av en cykel!? Klockrent IMHO.</p><p>OS har tyvärr blivit väldigt pengastint. Redan innan man bestämmer OS ort så flyttas (nog) ett antal millar från en hand till en annan. </p><p>Sen är det bara att se på vad som hände Ara i brottningen, bortdömd (antagligen pga mutor).</p><p>Man orkar heller inte se synkroniserat simhopp damklass där Kinesiska paret vägde 56kg ihop? Jag menar..hur jävla normalt är det?</p><p></p><p>Klart att det finns fördelar med att jibbing/friåkning blir OS sport då det, som tidigare nämnts, skulle satsas mer pengar på tex parker och fler orter.</p><p></p><p>Det här är en prekär fråga då det finns mkt som stödjer både för och nackdelarna. </p><p></p><p>Vill vi om 16 år se en utveckling som går åt strikta lagar om stil och kläder? </p><p>"inga baggykläder för att bedömningen skall vara så lätt som möjligt. Grabar skall göras enligt den olympiska handboken (vinklar och placering av hand skall vara exakt för maximal poäng). Juryn består alltid av "random" valda människor..har inget alls att göra med att japanen lobbar för kinesen som lobbar för japanen."</p><p></p><p>jaja..jag gled iväg lite där :P</p><p>Men faktum är att vi har ett stort evenemang (X-games) som kanske skulle få högre sponsor status om det inte var varje år (själv tycker jag att det är vinterns höjdpunkt med X-games...lyssna på detta viasat sport!!!!) för att ha varannat år istället och då trissa upp spänning och få fler stora sponsorer?</p><p></p><p>IMHO så behöver "vi" inte OS då vi styr våran egen utveckling i vår egen takt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 453705, member: 49358"] Som några av er redan har påpekat så finns det för och nackdelar med fler extremsporter som OS grenar. DH är ju en typiskt bra extremsport som kan göra sitt i ett OS. Det går ut på att så snabbt som möjligt ta sig från en punkt till en annan med hjälp av en cykel!? Klockrent IMHO. OS har tyvärr blivit väldigt pengastint. Redan innan man bestämmer OS ort så flyttas (nog) ett antal millar från en hand till en annan. Sen är det bara att se på vad som hände Ara i brottningen, bortdömd (antagligen pga mutor). Man orkar heller inte se synkroniserat simhopp damklass där Kinesiska paret vägde 56kg ihop? Jag menar..hur jävla normalt är det? Klart att det finns fördelar med att jibbing/friåkning blir OS sport då det, som tidigare nämnts, skulle satsas mer pengar på tex parker och fler orter. Det här är en prekär fråga då det finns mkt som stödjer både för och nackdelarna. Vill vi om 16 år se en utveckling som går åt strikta lagar om stil och kläder? "inga baggykläder för att bedömningen skall vara så lätt som möjligt. Grabar skall göras enligt den olympiska handboken (vinklar och placering av hand skall vara exakt för maximal poäng). Juryn består alltid av "random" valda människor..har inget alls att göra med att japanen lobbar för kinesen som lobbar för japanen." jaja..jag gled iväg lite där :P Men faktum är att vi har ett stort evenemang (X-games) som kanske skulle få högre sponsor status om det inte var varje år (själv tycker jag att det är vinterns höjdpunkt med X-games...lyssna på detta viasat sport!!!!) för att ha varannat år istället och då trissa upp spänning och få fler stora sponsorer? IMHO så behöver "vi" inte OS då vi styr våran egen utveckling i vår egen takt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Trött på OS-fiaskot!
Tillbaka
Topp