Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trött på piståkning (Hyra av skidor?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Friska_Viljor" data-source="post: 270260" data-attributes="member: 7335"><p>Utan kunskap om BG men med erf. från flera andra alporter. </p><p></p><p>För att travestera Forrest Gump: "Ski rental is like a box of choclates. You never know what you're gonna get".</p><p></p><p>Om man inte vet vad uthyrningen kan erbjuda så är det bättre att hyra hemma!</p><p></p><p>Min erfarenhet är att när man tar med sig skidor så finns det alltid bra uthyrning på orten, men när man åker utan och är tvungen att hyra så har de endera allt uthyrt och/eller så är de modernaste skidorna från Stenmarks tid. Om man inte är bilburen kan det vara lite knöligt att springa runt till olika uthyrare för att kolla utbud. Min erarenhet är att man tar första bästa (jag kanske är lat vad vet jag?) Inte alla uthyrare är lätta att kommunicera med på svenska/engelska. Alla uthyrare är heller inte nitiska med slipning/vallning (även om det kan åtgärdas med återbesök hos uthyraren). </p><p></p><p>Mitt tips är att kolla med resebolaget vad de rekommenderar - ev. försöka ringa och fråga uthyrarna på orten vad de har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Friska_Viljor, post: 270260, member: 7335"] Utan kunskap om BG men med erf. från flera andra alporter. För att travestera Forrest Gump: "Ski rental is like a box of choclates. You never know what you're gonna get". Om man inte vet vad uthyrningen kan erbjuda så är det bättre att hyra hemma! Min erfarenhet är att när man tar med sig skidor så finns det alltid bra uthyrning på orten, men när man åker utan och är tvungen att hyra så har de endera allt uthyrt och/eller så är de modernaste skidorna från Stenmarks tid. Om man inte är bilburen kan det vara lite knöligt att springa runt till olika uthyrare för att kolla utbud. Min erarenhet är att man tar första bästa (jag kanske är lat vad vet jag?) Inte alla uthyrare är lätta att kommunicera med på svenska/engelska. Alla uthyrare är heller inte nitiska med slipning/vallning (även om det kan åtgärdas med återbesök hos uthyraren). Mitt tips är att kolla med resebolaget vad de rekommenderar - ev. försöka ringa och fråga uthyrarna på orten vad de har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trött på piståkning (Hyra av skidor?)
Tillbaka
Topp