Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trött på skidor, blades? (Chamonix)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hofflan" data-source="post: 620509" data-attributes="member: 84093"><p>Intressant fråga Tobbe! jag måste erkänna att jag aldrig själv har åkt med dynafit bindning på mina blades, men efter att ha läst på lite så har jag kommit fram till att dynafitbindningen är ett ypperligt val till just big-foot! :D </p><p></p><p>När det gäller bakmontering på blades i puder så finns det två olika skolor. Den traditionella bladarstilen (bygger på att bladaren inte har stavar) lär ut att bakmontering alltid är fel på blades för att man tappar position på bladsen och det kan upplevas som läskigt att ha allt för mycket \"skida\" framför pjäxan. Enligt den här teorin ska blades åkas med bakvikt, vilket innebär att man lätt sätter sig i snön om man bakmonterar! </p><p></p><p>Den nyare skolan som bygger med på bladesåkning med stavar, så anses bakmontering vara helt okej! Eftersom man har stavar kan man ju sätta ner dem i snön för att stoppa ett fall bakåt! Just biggfoot är en typisk newschoolblade, man får ju t.o.m. ned stavar! Men för att summera: Bakmontering beror på din åkstil! </p><p></p><p>Här har du en länk till riktiga superhundar för en bladare, du kommer inte bli besviken på de fina åken du kan få med dessa hundar! <a href="http://www.tretillfem.com/annonser/annonsDetalj.asp?id=8318" target="_blank">http://www.tretillfem.com/annonser/annonsDetalj.asp?id=8318</a></p><p></p><p>Har inte hittat några hudar som är skurna till till bigfoot tyvärr, så det får man nog skära till själv!</p><p></p><p>Bladea på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hofflan, post: 620509, member: 84093"] Intressant fråga Tobbe! jag måste erkänna att jag aldrig själv har åkt med dynafit bindning på mina blades, men efter att ha läst på lite så har jag kommit fram till att dynafitbindningen är ett ypperligt val till just big-foot! :D När det gäller bakmontering på blades i puder så finns det två olika skolor. Den traditionella bladarstilen (bygger på att bladaren inte har stavar) lär ut att bakmontering alltid är fel på blades för att man tappar position på bladsen och det kan upplevas som läskigt att ha allt för mycket \"skida\" framför pjäxan. Enligt den här teorin ska blades åkas med bakvikt, vilket innebär att man lätt sätter sig i snön om man bakmonterar! Den nyare skolan som bygger med på bladesåkning med stavar, så anses bakmontering vara helt okej! Eftersom man har stavar kan man ju sätta ner dem i snön för att stoppa ett fall bakåt! Just biggfoot är en typisk newschoolblade, man får ju t.o.m. ned stavar! Men för att summera: Bakmontering beror på din åkstil! Här har du en länk till riktiga superhundar för en bladare, du kommer inte bli besviken på de fina åken du kan få med dessa hundar! [URL]http://www.tretillfem.com/annonser/annonsDetalj.asp?id=8318[/URL] Har inte hittat några hudar som är skurna till till bigfoot tyvärr, så det får man nog skära till själv! Bladea på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Trött på skidor, blades? (Chamonix)
Tillbaka
Topp