Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Trubbel med att välja skidort i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liedholm" data-source="post: 442446" data-attributes="member: 68190"><p>Du vill alltså få tips på ett ställe där det: faller bisarra mängder snustort puder, finns brant högalpin terräng och gles skog som du kan nå från liften, finns ett schysst uteliv. Detta ställe ska desutom vara helt folktomt. Kom igen! Sluta drömma nån gång säger jag bara. Det ställe du söker efter existerar helt enkelt inte någon annanstans än i allas våra drömmar. Åk till Whistler du, för det är det enda stället i Kanada som är i närheten av att uppfylla dina krav. Och det där med att stå timmar i liftköer har du bara fått för dig. Under mina 6 veckor så fick jag köa mer än 5 minuter enbart på lördagar och söndagar när det antingen dumpat 4-5 dm över natten lr samma veckodagar när det var sol i 7th heaven. Man lär sig snabbt vilka flaskhalsar som skall undvikas.</p><p></p><p>Sedan är Kanada inte landet för dig om du vill åka brant op utan att hajka. Då ska du satsa på Alperna istället. Vart du än åker så ska du dock ha klart för dig att 99,9 % av alla skidåkare har samma inställning som du och inbounds blir uppåkt på två svängar efter ett dump.</p><p></p><p>Nu när jag har krossat dina drömmar totalt och du sitter och gråter samtidigt som du funderar på någon fiffig, spydig kommentar att svara mig med, så ska jag ge dig ett tips på ett ställe som någorlunda motsvarar alla dina krav utom det där med Kanada. Stället du drömmer om heter Mt. Baker och ligger i Washington state. Bo i Seattle å skaffa en bil så har du nån timme varje dag till åkning i så mkt nysnö att du tror du drömmer.</p><p>Dock så skulle inte jag rekomendera någon som aldrig varit iväg utan mamma att åka till Mt. Baker då det är ett av de absolut farligaste och mest dödsolyckedrabbade bergen på den sidan av pölen.</p><p></p><p>Mitt slutgiltiga tips till dig får bli: Åk till Whistler om du absolut ska till Kanada. Annars känns det spontant som om BG lr St.Anton skulle passa dig som handen i tumvanten.</p><p></p><p>Puss å Kram =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liedholm, post: 442446, member: 68190"] Du vill alltså få tips på ett ställe där det: faller bisarra mängder snustort puder, finns brant högalpin terräng och gles skog som du kan nå från liften, finns ett schysst uteliv. Detta ställe ska desutom vara helt folktomt. Kom igen! Sluta drömma nån gång säger jag bara. Det ställe du söker efter existerar helt enkelt inte någon annanstans än i allas våra drömmar. Åk till Whistler du, för det är det enda stället i Kanada som är i närheten av att uppfylla dina krav. Och det där med att stå timmar i liftköer har du bara fått för dig. Under mina 6 veckor så fick jag köa mer än 5 minuter enbart på lördagar och söndagar när det antingen dumpat 4-5 dm över natten lr samma veckodagar när det var sol i 7th heaven. Man lär sig snabbt vilka flaskhalsar som skall undvikas. Sedan är Kanada inte landet för dig om du vill åka brant op utan att hajka. Då ska du satsa på Alperna istället. Vart du än åker så ska du dock ha klart för dig att 99,9 % av alla skidåkare har samma inställning som du och inbounds blir uppåkt på två svängar efter ett dump. Nu när jag har krossat dina drömmar totalt och du sitter och gråter samtidigt som du funderar på någon fiffig, spydig kommentar att svara mig med, så ska jag ge dig ett tips på ett ställe som någorlunda motsvarar alla dina krav utom det där med Kanada. Stället du drömmer om heter Mt. Baker och ligger i Washington state. Bo i Seattle å skaffa en bil så har du nån timme varje dag till åkning i så mkt nysnö att du tror du drömmer. Dock så skulle inte jag rekomendera någon som aldrig varit iväg utan mamma att åka till Mt. Baker då det är ett av de absolut farligaste och mest dödsolyckedrabbade bergen på den sidan av pölen. Mitt slutgiltiga tips till dig får bli: Åk till Whistler om du absolut ska till Kanada. Annars känns det spontant som om BG lr St.Anton skulle passa dig som handen i tumvanten. Puss å Kram =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Trubbel med att välja skidort i Kanada!
Tillbaka
Topp