Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Trubbel med att välja skidort i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 442493" data-attributes="member: 59533"><p>Tror du kommer tycka Whistler är bra, det tycker de flesta som vill ha lite av allt utan för mycket jobb. Du kommer antagligen inte ha bättre åkning i Whistler än de andra mindre orterna men är du så noga med fest och att allt är uppstyrt runt dig, så är i Kanada nog Whistler ditt enda alternativ. De andra kräver nästa bil, turutrustning mm.</p><p></p><p>Om du inte turar är Kicking helt ute ur leken förresten. </p><p></p><p>Revelstoke tror jag säkert du hade kunnat gilla om det är puder du vill åt men där finns såklart ingen park. </p><p></p><p>Fernie har mycket snö, ganska bra fest och faktiskt en railpark iaf.</p><p></p><p>Whistler är ett bra ställe att göra första säsongen på helt klart. Relativt säkert (lavinmässigt), mycket säkrat inbounds, varierad terräng för att lära dig åka allt, park, fest osv. Men som sagt så får du ju ta att det är mycket folk som vill göra samma sak som dig. </p><p></p><p>Whistler har blivit ett ställe "man måste till" känns det som. Våga göra något annorlunda! Har du koll på din åkning tycker jag du ska våga och satsa på något mindre ställe. Det du missar i fest tar du igen i åkning.</p><p></p><p>Red Mountain? Dom har faktiskt park dessutom!</p><p></p><p>Har du rätt attityd kommer du trivas vart du än hamnar i Kanada. Folk har en härlig mentalitet och är sociala. </p><p></p><p>Tror jag förstår din situation dock. Som 18åring är man kanske inte superrutinerad och behöver få en lättare start. Men samtidigt så tror jag inte du hade fått några problem om du säg åkte till Rossland istället för Whistler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 442493, member: 59533"] Tror du kommer tycka Whistler är bra, det tycker de flesta som vill ha lite av allt utan för mycket jobb. Du kommer antagligen inte ha bättre åkning i Whistler än de andra mindre orterna men är du så noga med fest och att allt är uppstyrt runt dig, så är i Kanada nog Whistler ditt enda alternativ. De andra kräver nästa bil, turutrustning mm. Om du inte turar är Kicking helt ute ur leken förresten. Revelstoke tror jag säkert du hade kunnat gilla om det är puder du vill åt men där finns såklart ingen park. Fernie har mycket snö, ganska bra fest och faktiskt en railpark iaf. Whistler är ett bra ställe att göra första säsongen på helt klart. Relativt säkert (lavinmässigt), mycket säkrat inbounds, varierad terräng för att lära dig åka allt, park, fest osv. Men som sagt så får du ju ta att det är mycket folk som vill göra samma sak som dig. Whistler har blivit ett ställe "man måste till" känns det som. Våga göra något annorlunda! Har du koll på din åkning tycker jag du ska våga och satsa på något mindre ställe. Det du missar i fest tar du igen i åkning. Red Mountain? Dom har faktiskt park dessutom! Har du rätt attityd kommer du trivas vart du än hamnar i Kanada. Folk har en härlig mentalitet och är sociala. Tror jag förstår din situation dock. Som 18åring är man kanske inte superrutinerad och behöver få en lättare start. Men samtidigt så tror jag inte du hade fått några problem om du säg åkte till Rossland istället för Whistler. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Trubbel med att välja skidort i Kanada!
Tillbaka
Topp