Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil 12/13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Noll" data-source="post: 980522" data-attributes="member: 131568"><p>Du måste skaffa personbevis från sverige. Norge och regler är sjukt överdrivet och ibland undrar man ifall dom ens hinner leva sina egna liv? </p><p></p><p>Mitt pass har redan gått ut, men eftersom jag hann skaffa norsk bank och fått ett bank kort (som även på baksidan är ett ID kort). Men jag antar om du ska ha de som legg så kanske det inte gills för det har gått ut.</p><p>Jag har telenor kontantkort jag betalar 200 kr och det räcker typ 6 dagar. Det är svin dyrt med kontantkort så det bästa är att fråga dom på tele2 vad dom rekommenderar så det ska bli billigt för dig.</p><p>Grejen är att det är bra att du skaffar skattekort så du betalar mindre skatt. Skatt och olja är de som gör norge rikt. </p><p>Googla lite - jobba i norge. typ och se om du får något utav det. </p><p></p><p>Jag vet dock inte hur allt fungerar när man ska vara borta 5 månader.</p><p></p><p>Jag jobbar på en klädaffär som heter Urban i mo i rana.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Noll, post: 980522, member: 131568"] Du måste skaffa personbevis från sverige. Norge och regler är sjukt överdrivet och ibland undrar man ifall dom ens hinner leva sina egna liv? Mitt pass har redan gått ut, men eftersom jag hann skaffa norsk bank och fått ett bank kort (som även på baksidan är ett ID kort). Men jag antar om du ska ha de som legg så kanske det inte gills för det har gått ut. Jag har telenor kontantkort jag betalar 200 kr och det räcker typ 6 dagar. Det är svin dyrt med kontantkort så det bästa är att fråga dom på tele2 vad dom rekommenderar så det ska bli billigt för dig. Grejen är att det är bra att du skaffar skattekort så du betalar mindre skatt. Skatt och olja är de som gör norge rikt. Googla lite - jobba i norge. typ och se om du får något utav det. Jag vet dock inte hur allt fungerar när man ska vara borta 5 månader. Jag jobbar på en klädaffär som heter Urban i mo i rana. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil 12/13
Tillbaka
Topp