Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1298580" data-attributes="member: 102471"><p>Backarna är bättra i alperna för MIG. Liftarna är ganska likvärdiga, vädret går upp och ner på bägge ställena, köerna är långa eller korta på bägge ställena och bra mat finns det överallt i världen. </p><p></p><p>För en 5-åring och yngre spelar backarna ingen roll. Min erfarenhet är att det bättre med ett mindre ställe och att barnen är där flera gånger så känner de igen backarna. Det största problem i alperna var att barnbackarna oftast ligger på lite sämre ställen än i Sverige/Norge där de flesta turister är barnfamiljer så de prioriteras jämfört med väldigt många skidorter i alperna som kräver en del lifter för att komma till de. </p><p></p><p>Och det där med skåningar som tar syd på hellre än norrut så är det väldigt många som åker norrut oxå. Var fyllt med Skåningar under deras sportlov i Funäs och det är långt från Skåne dit. (Plus att Sälen är fullt där oxå med skåningar/danskar den veckan)</p><p></p><p>Fast alla tycker olika men jag har fullt förståelse för de som åker till samma ort år efter år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1298580, member: 102471"] Backarna är bättra i alperna för MIG. Liftarna är ganska likvärdiga, vädret går upp och ner på bägge ställena, köerna är långa eller korta på bägge ställena och bra mat finns det överallt i världen. För en 5-åring och yngre spelar backarna ingen roll. Min erfarenhet är att det bättre med ett mindre ställe och att barnen är där flera gånger så känner de igen backarna. Det största problem i alperna var att barnbackarna oftast ligger på lite sämre ställen än i Sverige/Norge där de flesta turister är barnfamiljer så de prioriteras jämfört med väldigt många skidorter i alperna som kräver en del lifter för att komma till de. Och det där med skåningar som tar syd på hellre än norrut så är det väldigt många som åker norrut oxå. Var fyllt med Skåningar under deras sportlov i Funäs och det är långt från Skåne dit. (Plus att Sälen är fullt där oxå med skåningar/danskar den veckan) Fast alla tycker olika men jag har fullt förståelse för de som åker till samma ort år efter år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Tillbaka
Topp