Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1298699" data-attributes="member: 146777"><p>Fattar inte att man alltid ska jämnföra Alperna och Norden. Är det så svårt att acceptera att vissa av oss gillar att åka skidor i Skandinavien? Och att det finns de som gillar Norden mer än Alperna?</p><p>Själv håller jag helt med Hasse, för Barn är det fantastisk bra i många skanidnaviska skidorter. Sättet hur man bor, hur man tar sig dit, hur systemen är uppbyggt osv. Barn åker gratis i Sverige, sällan det är så i Alperna (iaf inte där jag var de senaste åren). Än så länge har jag åkt 3 veckor i Sverige, i år. Jag har köat 3 gånger. Det vill säga att det då var några före mig, så att jag inte kan glida in till liften direkt. Kortare köar går ju inte då.</p><p>Själv föredrar jag Norden också, för mig själv. Finns många fantastiska backar. Det finns massvis med fantastiska fjäll att tura på. Vädret är ldgt bra, tycker jag. För att det oftast är vinter. Om det är som i [USER=144594]@fredw[/USER] s första bild här uppe är det ingen vinter enligt mig. Tyvärr är det något man upplever allt oftare i Alperna. Och även om systemen ligger högt, liger oftast byarna låg, så det är vår där. (Jag vet att det finns hög belägna byar också, men med en nuförtiden vanlig snöfallsgräns på 1500-2000m är det inte så värst många).</p><p>Såklart är Alperna större och har längre backar. Det är annorlunda. Vissa giller det ena och andra det andra. Är det svårt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1298699, member: 146777"] Fattar inte att man alltid ska jämnföra Alperna och Norden. Är det så svårt att acceptera att vissa av oss gillar att åka skidor i Skandinavien? Och att det finns de som gillar Norden mer än Alperna? Själv håller jag helt med Hasse, för Barn är det fantastisk bra i många skanidnaviska skidorter. Sättet hur man bor, hur man tar sig dit, hur systemen är uppbyggt osv. Barn åker gratis i Sverige, sällan det är så i Alperna (iaf inte där jag var de senaste åren). Än så länge har jag åkt 3 veckor i Sverige, i år. Jag har köat 3 gånger. Det vill säga att det då var några före mig, så att jag inte kan glida in till liften direkt. Kortare köar går ju inte då. Själv föredrar jag Norden också, för mig själv. Finns många fantastiska backar. Det finns massvis med fantastiska fjäll att tura på. Vädret är ldgt bra, tycker jag. För att det oftast är vinter. Om det är som i [USER=144594]@fredw[/USER] s första bild här uppe är det ingen vinter enligt mig. Tyvärr är det något man upplever allt oftare i Alperna. Och även om systemen ligger högt, liger oftast byarna låg, så det är vår där. (Jag vet att det finns hög belägna byar också, men med en nuförtiden vanlig snöfallsgräns på 1500-2000m är det inte så värst många). Såklart är Alperna större och har längre backar. Det är annorlunda. Vissa giller det ena och andra det andra. Är det svårt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Tillbaka
Topp