Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1298705" data-attributes="member: 175247"><p>Jag tror att kunskapen om Alperna bland den stor massan av svenska sportlovsfamiljer har minskat på senare år. På Stenmarks tid kände nästan varenda svensk till namnet på Världscupens skidorter och visste genom TV varje helg hur det ser ut där.</p><p>Kommer själv ihåg som barn när vi åkte till Alperna på sportlovet hur välfyllda färjorna var och hur många svenska bilar man såg på Autobahn. När man numera kör ner fre-lör inför vecka 8 så är det inte många svenska bilar man ser.</p><p></p><p>Sen kan nog ekonomin spela in. Jag har förstått att många familjer bor med självhushåll och tar med sig mat eller handlar lokalt och sedan tillagar. Transporten är också billigare, man slipper färjebiljetter och övernattningskostnader.</p><p></p><p>Med ovanstående sagt, så håller jag med [USER=144594]@fredw[/USER] , att upplevelsen är mycket större i Alperna. Jag var i Alperna första gången som 8-åring och har inte åkt skidor i fjällen förrän i vuxen ålder.</p><p></p><p>EDIT:</p><p>På tal om att upptäcka och uppleva nya platser och resmål. Jag hade en kollega på en tidigare arbetsplats, han hade enbart varit i Alperna, närmare bestämt bott på samma frukostpension i Sölden 19 år i sträck, och tyckte att det fanns väl ingen anledning att prova något annat när det var så bra där.</p><p>Vi är alla olika, ”trygghet” för någon är ”tristess” för en annan osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1298705, member: 175247"] Jag tror att kunskapen om Alperna bland den stor massan av svenska sportlovsfamiljer har minskat på senare år. På Stenmarks tid kände nästan varenda svensk till namnet på Världscupens skidorter och visste genom TV varje helg hur det ser ut där. Kommer själv ihåg som barn när vi åkte till Alperna på sportlovet hur välfyllda färjorna var och hur många svenska bilar man såg på Autobahn. När man numera kör ner fre-lör inför vecka 8 så är det inte många svenska bilar man ser. Sen kan nog ekonomin spela in. Jag har förstått att många familjer bor med självhushåll och tar med sig mat eller handlar lokalt och sedan tillagar. Transporten är också billigare, man slipper färjebiljetter och övernattningskostnader. Med ovanstående sagt, så håller jag med [USER=144594]@fredw[/USER] , att upplevelsen är mycket större i Alperna. Jag var i Alperna första gången som 8-åring och har inte åkt skidor i fjällen förrän i vuxen ålder. EDIT: På tal om att upptäcka och uppleva nya platser och resmål. Jag hade en kollega på en tidigare arbetsplats, han hade enbart varit i Alperna, närmare bestämt bott på samma frukostpension i Sölden 19 år i sträck, och tyckte att det fanns väl ingen anledning att prova något annat när det var så bra där. Vi är alla olika, ”trygghet” för någon är ”tristess” för en annan osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Trysil - pistning
Tillbaka
Topp