Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Tullar på skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1319027" data-attributes="member: 144594"><p>Litet oklar frågeställning kanske... EUs tullar påverkar ju inte europeiska producenter, endast amerikanska producenter och europeiska konsumenter. Dvs de gör amerikanska prylar dyrare för oss att köpa.</p><p> </p><p>Jag uppfattar resten av Anzoms fråga som producentperspektiv, och där tror jag inte det är tillverkningslandet som avgör. Det är något oklart för mig om t ex Peak Performance skulle kunna delvis kringgå tullarna genom att exportera till USA från t ex UK (som ju inte fick så höga tullar). Sån j@vla röra...</p><p></p><p>För oss konsumenter finns nog chansen att en del asiatiska varor kan bli billigare i Europa eftersom det blir svårare att få avsättning för dem i USA. Om man nu vill köpa asiatiska grejor.</p><p></p><p>Men den stora frågan är väl om Trumpens tokiga tullar är tänkta som ett kortsiktigt förhandlingsvapen eller som en långsiktig policy. Därom tvistar de lärde (även i hans närhet tydligen).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1319027, member: 144594"] Litet oklar frågeställning kanske... EUs tullar påverkar ju inte europeiska producenter, endast amerikanska producenter och europeiska konsumenter. Dvs de gör amerikanska prylar dyrare för oss att köpa. Jag uppfattar resten av Anzoms fråga som producentperspektiv, och där tror jag inte det är tillverkningslandet som avgör. Det är något oklart för mig om t ex Peak Performance skulle kunna delvis kringgå tullarna genom att exportera till USA från t ex UK (som ju inte fick så höga tullar). Sån j@vla röra... För oss konsumenter finns nog chansen att en del asiatiska varor kan bli billigare i Europa eftersom det blir svårare att få avsättning för dem i USA. Om man nu vill köpa asiatiska grejor. Men den stora frågan är väl om Trumpens tokiga tullar är tänkta som ett kortsiktigt förhandlingsvapen eller som en långsiktig policy. Därom tvistar de lärde (även i hans närhet tydligen). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Tullar på skidkläder
Tillbaka
Topp