Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tung åkare söker lekfulla skidor för Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 1005319" data-attributes="member: 81942"><p>Ännu en vilken skida ska jag ha med mig till Japan, men jag har inte riktigt fått mitt svar efter att ha sökt då det oftast är andra kriterier som inte passar in på mig som att TS väger 60kg, ska tura m.m.</p><p></p><p>Så var förlåtande mot mig.</p><p></p><p><strong>Fakta</strong></p><p>Man</p><p>186cm lång</p><p>93 kg lätt</p><p>Åker utan bekymmer över hela berget, fegar dock ur ibland vid för mycket brötande i skogen, men jobbar på det.</p><p>Skiddagar 20-30/år 50% offpist</p><p></p><p><strong>Tidigare skidor:</strong></p><p>Dynastar Legend Pro rider 115 (2011)</p><p>Armada AR6 (2010)</p><p>Völkl Wall (2008)</p><p>Völkl Gotama (2007)</p><p>Snowboards innan dess</p><p></p><p><strong>Önskemål</strong></p><p>Är på jakt efter en skida som ska tas med till Japan nästa vinter och tänkte passa på nu när det säljs ut av årets modeller.</p><p>Tidigare i år hade jag en vecka i Bad Gastein med mina Dynastar pro rider 115 och gillade inte den korta tailen när det blev tight runt lite träd.</p><p>Har andra skidor i mitt quiver för park och pist så skidan jag söker ska bara transporteras till offpist.</p><p></p><p>Söker efter en skida med rocker på tip och tail.</p><p>En mer centrerad monteringspunkt.</p><p>Skall kunna landas switch i pudret utan att ha ett världskrig för att ta sig runt igen.</p><p></p><p><strong>Vad har jag tittat på:</strong></p><p>Rocker2 122</p><p>Bent Chetler</p><p>Icelantic Gypsy</p><p>Line Opus</p><p>m. fl</p><p></p><p>Sen är det alltid den eviga frågan vilken längd man ska gå in på?</p><p></p><p>Ställ frågor ge mig råd och hjälp mig i denna djungel av skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 1005319, member: 81942"] Ännu en vilken skida ska jag ha med mig till Japan, men jag har inte riktigt fått mitt svar efter att ha sökt då det oftast är andra kriterier som inte passar in på mig som att TS väger 60kg, ska tura m.m. Så var förlåtande mot mig. [b]Fakta[/b] Man 186cm lång 93 kg lätt Åker utan bekymmer över hela berget, fegar dock ur ibland vid för mycket brötande i skogen, men jobbar på det. Skiddagar 20-30/år 50% offpist [b]Tidigare skidor:[/b] Dynastar Legend Pro rider 115 (2011) Armada AR6 (2010) Völkl Wall (2008) Völkl Gotama (2007) Snowboards innan dess [b]Önskemål[/b] Är på jakt efter en skida som ska tas med till Japan nästa vinter och tänkte passa på nu när det säljs ut av årets modeller. Tidigare i år hade jag en vecka i Bad Gastein med mina Dynastar pro rider 115 och gillade inte den korta tailen när det blev tight runt lite träd. Har andra skidor i mitt quiver för park och pist så skidan jag söker ska bara transporteras till offpist. Söker efter en skida med rocker på tip och tail. En mer centrerad monteringspunkt. Skall kunna landas switch i pudret utan att ha ett världskrig för att ta sig runt igen. [b]Vad har jag tittat på:[/b] Rocker2 122 Bent Chetler Icelantic Gypsy Line Opus m. fl Sen är det alltid den eviga frågan vilken längd man ska gå in på? Ställ frågor ge mig råd och hjälp mig i denna djungel av skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tung åkare söker lekfulla skidor för Japan
Tillbaka
Topp