Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tung nybörjare söker skidtips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vinter1919" data-source="post: 1332634" data-attributes="member: 205282"><p>Tack båda för er input!</p><p>Jag har tagit nogranna mått på foten och kikat in på lite olika modeller som jag tänkte pröva. Efter en dag i backen har jag definitivt känt på vad ni menar med att den ska sitta riktigt slimmat! Har ni tips på flex att sikta på? Vet ju att det skiljer sig mellan märken, men mellan tummen och pekfingret?</p><p></p><p>Jag har även kikat på skidor kring 160-165 hittills, men har förstått att det kanske är idé för mig att fundera över längre också. Jag har också läst en del om att skidans midja spelar roll gentemot vikt. Hittills har jag verkligen uppskattat att kunna svänga fort men även satsa på ett litet skutt över pucklar i slutet av dagen. Borde jag satsa på 78 i midjan eller 80-82? Hur stor skillnad i känslan tycker ni att det är?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vinter1919, post: 1332634, member: 205282"] Tack båda för er input! Jag har tagit nogranna mått på foten och kikat in på lite olika modeller som jag tänkte pröva. Efter en dag i backen har jag definitivt känt på vad ni menar med att den ska sitta riktigt slimmat! Har ni tips på flex att sikta på? Vet ju att det skiljer sig mellan märken, men mellan tummen och pekfingret? Jag har även kikat på skidor kring 160-165 hittills, men har förstått att det kanske är idé för mig att fundera över längre också. Jag har också läst en del om att skidans midja spelar roll gentemot vikt. Hittills har jag verkligen uppskattat att kunna svänga fort men även satsa på ett litet skutt över pucklar i slutet av dagen. Borde jag satsa på 78 i midjan eller 80-82? Hur stor skillnad i känslan tycker ni att det är? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tung nybörjare söker skidtips
Tillbaka
Topp