Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
tur på telis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 568840" data-attributes="member: 34110"><p>Jag är inte heller något större fan av kompromisser. Din situation tvingar ju dock fram funderingar åt det hållet.</p><p></p><p>Jag utgår ifrån att du skall vara i Svenska/Finska/Norska fjällen eftersom du går med pulka samt föredrar telisar framför fast häl.</p><p></p><p>Om detta antagande är felaktigt, vänligen bortse ifrån nedanstående.</p><p></p><p>Jag skulle välja min favorit "använda till allt skida" med en midja mellan 90 och 110mm beroende på smak och tycke. Packa dina favorit "nedför-pjäxor" i pulkan, snör på dig ett par låga läderkängor + damasker (anorak och apelsin ej obligatoriskt).</p><p></p><p>Vad gäller hudar så antingen så går du med dina uppförshudar hela tiden eller så letar du reda på ett par gamla smala hudar på någon bytesmarknad för en hundring, använder dessa på platten och plockar fram uppförshudarna samtidigt som du tar fram "nedförs-pjäxorna".</p><p></p><p>Skall du ändå köpa nya bindningar kan det nog vara värt att fundera på någon av de olika "free-pivot" bindningar som finns. Skall du nöja dig med dina gamla så brukar det vara värt det att släppa av på "kabelspänningen" för ett lättare steg på platten.</p><p></p><p>-snö</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 568840, member: 34110"] Jag är inte heller något större fan av kompromisser. Din situation tvingar ju dock fram funderingar åt det hållet. Jag utgår ifrån att du skall vara i Svenska/Finska/Norska fjällen eftersom du går med pulka samt föredrar telisar framför fast häl. Om detta antagande är felaktigt, vänligen bortse ifrån nedanstående. Jag skulle välja min favorit "använda till allt skida" med en midja mellan 90 och 110mm beroende på smak och tycke. Packa dina favorit "nedför-pjäxor" i pulkan, snör på dig ett par låga läderkängor + damasker (anorak och apelsin ej obligatoriskt). Vad gäller hudar så antingen så går du med dina uppförshudar hela tiden eller så letar du reda på ett par gamla smala hudar på någon bytesmarknad för en hundring, använder dessa på platten och plockar fram uppförshudarna samtidigt som du tar fram "nedförs-pjäxorna". Skall du ändå köpa nya bindningar kan det nog vara värt att fundera på någon av de olika "free-pivot" bindningar som finns. Skall du nöja dig med dina gamla så brukar det vara värt det att släppa av på "kabelspänningen" för ett lättare steg på platten. -snö /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
tur på telis
Tillbaka
Topp