Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur/puderskida för dam, längd och tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KrisL" data-source="post: 1059705" data-attributes="member: 138620"><p>Hej där, känner igen dina funderingar. Är 162/54 och körde innan ett par skidor av samma längd (161). Sköna uppför men kändes lite klena nedför och i puder. Införskaffade sen ett par 172 (nya Pandora) och var själv tveksam över längden då jag älskar korta skidor - men åkmässigt är de fantastiska. Tror verkligen inte att du skulle uppleva lite längre skidor som negativt nedför, framför allt inte om du kör puder (tror iofs att jag skulle vara nöjd med 162 i samma modell eftersom dom är löjligt flytiga, i vart fall för min vikt).</p><p></p><p>Det enda lilla negativa jag initialt reagerade på är just uppför. Var så van att ha korta lagg som gick lekande lätt att göra 'lappkast' med under travers uppför så jag trampade mig själv på bakändarna lite väl lätt efter bytet. Detta berodde säkert på att bredden tip/tail blev betydligt större också.. Har inte någon extrem bakmontering på bindningarna heller. Men det gick snabbt att vänja sig av med! Prestanda/viktmässigt/bärmässigt inga som helst problem.</p><p></p><p>Såå, lite längre skidor kommer inte ge dig några problem tror jag. Specifik skidmodell runt 100 har jag inget tips på utifrån egen erfarenhet tyvärr (hoppade från 92 -> 110).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KrisL, post: 1059705, member: 138620"] Hej där, känner igen dina funderingar. Är 162/54 och körde innan ett par skidor av samma längd (161). Sköna uppför men kändes lite klena nedför och i puder. Införskaffade sen ett par 172 (nya Pandora) och var själv tveksam över längden då jag älskar korta skidor - men åkmässigt är de fantastiska. Tror verkligen inte att du skulle uppleva lite längre skidor som negativt nedför, framför allt inte om du kör puder (tror iofs att jag skulle vara nöjd med 162 i samma modell eftersom dom är löjligt flytiga, i vart fall för min vikt). Det enda lilla negativa jag initialt reagerade på är just uppför. Var så van att ha korta lagg som gick lekande lätt att göra 'lappkast' med under travers uppför så jag trampade mig själv på bakändarna lite väl lätt efter bytet. Detta berodde säkert på att bredden tip/tail blev betydligt större också.. Har inte någon extrem bakmontering på bindningarna heller. Men det gick snabbt att vänja sig av med! Prestanda/viktmässigt/bärmässigt inga som helst problem. Såå, lite längre skidor kommer inte ge dig några problem tror jag. Specifik skidmodell runt 100 har jag inget tips på utifrån egen erfarenhet tyvärr (hoppade från 92 -> 110). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur/puderskida för dam, längd och tips?
Tillbaka
Topp