Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Tura med familj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martens" data-source="post: 1064558" data-attributes="member: 94560"><p>Riksgränsen är ett mycket bra alternativ. På hotellet brukar man kunna anmäla sig till prisvärda gruppturer där utrustning ingår. Man fyller en minibuss och åker för det mest till något fjäll i Norge. Att gåmed en grupp eller guide kan vara ett bra sätt att få alla att bita ihop lite extra. </p><p></p><p>Annars är självklart Storuvål ett bra alternativ. Där kan man göra det lite som en kul grej och inte gå mer än vad var och en har ork till. Utrusning finns att hyra. För yngre är snöskor ett bra alternativ (och att pappa bär skidorna på sin ryggsäck). Det går alldeles utmärkt att gå med pjäxor och snöskor. Så har jag gjort med mina söner som antagligen är några yngre än du. De har också provat så kallade trekkers (finns också att hyra på Storulvån) men det blir lite otympligt och det kan vara lite trixigt att få fäste på hård snö när man går på lite skrå. När äldsta sonen var 12 fick han skidor med AT-bindning och har inte haft några problem att tex bestiga Getryggen så det borde dina föräldrar klara ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martens, post: 1064558, member: 94560"] Riksgränsen är ett mycket bra alternativ. På hotellet brukar man kunna anmäla sig till prisvärda gruppturer där utrustning ingår. Man fyller en minibuss och åker för det mest till något fjäll i Norge. Att gåmed en grupp eller guide kan vara ett bra sätt att få alla att bita ihop lite extra. Annars är självklart Storuvål ett bra alternativ. Där kan man göra det lite som en kul grej och inte gå mer än vad var och en har ork till. Utrusning finns att hyra. För yngre är snöskor ett bra alternativ (och att pappa bär skidorna på sin ryggsäck). Det går alldeles utmärkt att gå med pjäxor och snöskor. Så har jag gjort med mina söner som antagligen är några yngre än du. De har också provat så kallade trekkers (finns också att hyra på Storulvån) men det blir lite otympligt och det kan vara lite trixigt att få fäste på hård snö när man går på lite skrå. När äldsta sonen var 12 fick han skidor med AT-bindning och har inte haft några problem att tex bestiga Getryggen så det borde dina föräldrar klara ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Tura med familj
Tillbaka
Topp