Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turbar pjäxa med alpinprestanda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1083440" data-attributes="member: 12152"><p>Jag kör med Tecnica Cochise 130 med samma målbild. De är mekaniskt väldigt lyckade tycker jag, men det är ju inget som säger att de passar dig för det. Åkmässigt känns det som att skalet har riktigt bra respons, men innerskon drar sig åt komforthållet med mina mått mätt. Den har bra form och den är rejält formbar med värme, men den matchar inte en bra sprutsko i direkhet, vilket iofs är föga förvånande. Jag är riktigt nöjd med Cochisen och det har varit den enklaste övergången till nya pjäxor någonsin. Jag brukar behöva 20-30 dagar med kvällsmeck, tryckningar och diverse bootfitting innan jag är nöjd, men den här gången var jag i princip klar efter första åkdagen. Jag upplevde ZeroG som snarlik i skalet, men innerskon var rena döden för mina fötter. Viktskillnaden är marginell mellan skalen. Det är innerskon som skiljer mestadels mellan Cochise och ZeroG och jag hade ändå fått byga Zero-innerdojjan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1083440, member: 12152"] Jag kör med Tecnica Cochise 130 med samma målbild. De är mekaniskt väldigt lyckade tycker jag, men det är ju inget som säger att de passar dig för det. Åkmässigt känns det som att skalet har riktigt bra respons, men innerskon drar sig åt komforthållet med mina mått mätt. Den har bra form och den är rejält formbar med värme, men den matchar inte en bra sprutsko i direkhet, vilket iofs är föga förvånande. Jag är riktigt nöjd med Cochisen och det har varit den enklaste övergången till nya pjäxor någonsin. Jag brukar behöva 20-30 dagar med kvällsmeck, tryckningar och diverse bootfitting innan jag är nöjd, men den här gången var jag i princip klar efter första åkdagen. Jag upplevde ZeroG som snarlik i skalet, men innerskon var rena döden för mina fötter. Viktskillnaden är marginell mellan skalen. Det är innerskon som skiljer mestadels mellan Cochise och ZeroG och jag hade ändå fått byga Zero-innerdojjan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turbar pjäxa med alpinprestanda
Tillbaka
Topp