Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turbar pjäxa med alpinprestanda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1085834" data-attributes="member: 46857"><p>Jag begär att pjäxan skall sitta någorlunda före jag ev. börjar modifiera den. Har ingen komplicerad fot och har aldrig behövt trycka eller modifiera en pjäxa. Kommer inte att välja en pjäxa som behöver modifieras i framtiden heller om den inte är exeptionelt bra på något underligt sätt. Har alltid litet svårt att svälja komentarer som gå till en bootfitter om du skall köpa pjäxor. </p><p></p><p>Det är ju uppenbart att det behövs bootfitters pga alla konstiga fötter och skidåkare som inte vet vad </p><p>de vill ha. Min fru har också behövt trycka pjäxorna och till henne har det varit svårare att hitta rätt. </p><p></p><p>Om jag köper pjäxa så kan jag ta en risk med tex flexen men inte med passformen. Det går ju inte såvitt jag vet att teståka pjäxor och på det sättet bilda sig en uppfattning om just flexet. Då måste man försöka bilda sig en uppfattning om pjäxans flex med hjälp av andras erfarenheter. Som tur är så är det nuförtiden rätt lätt att hitta erfarenheter om dom vanligaste pjäxorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1085834, member: 46857"] Jag begär att pjäxan skall sitta någorlunda före jag ev. börjar modifiera den. Har ingen komplicerad fot och har aldrig behövt trycka eller modifiera en pjäxa. Kommer inte att välja en pjäxa som behöver modifieras i framtiden heller om den inte är exeptionelt bra på något underligt sätt. Har alltid litet svårt att svälja komentarer som gå till en bootfitter om du skall köpa pjäxor. Det är ju uppenbart att det behövs bootfitters pga alla konstiga fötter och skidåkare som inte vet vad de vill ha. Min fru har också behövt trycka pjäxorna och till henne har det varit svårare att hitta rätt. Om jag köper pjäxa så kan jag ta en risk med tex flexen men inte med passformen. Det går ju inte såvitt jag vet att teståka pjäxor och på det sättet bilda sig en uppfattning om just flexet. Då måste man försöka bilda sig en uppfattning om pjäxans flex med hjälp av andras erfarenheter. Som tur är så är det nuförtiden rätt lätt att hitta erfarenheter om dom vanligaste pjäxorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turbar pjäxa med alpinprestanda
Tillbaka
Topp