Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
turbindning som tål lite stryk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 190397" data-attributes="member: 16052"><p>Jag håller med Nojlas i allt och det mesta, ett av de bättre svaren på freeride på länge!</p><p>Drops är ju en definitionssak. Jag är tveksam till 10 metersdrop med turbindningar men jag vet folk som droppat 20 meter och åkt vidare som om inget hade hänt. 5 meter är nog ok.</p><p>Hård piståkning.....Det jag tycker man förlorar med en turbindning är känslan som du har i en rejäl vanlig bindning (Look och salomons högre segment + wc-bindningar). Du sitter helt enkelt lite lösare så att du får lite hyrbindningskänsla över det.</p><p>Men skillnaden uppför är ju gigantisk....</p><p>Alpine trekkers är bra, men det är för korta sträckor. Gör inte som jag och tura i 3 dar med alpinetrekkers och wc-bindningar.....det är jävligt tungt!</p><p></p><p>Nojlas....Den nya NX21 är bara en dekaltrimning av den gamla naxon......samma fjäder med mer siffror.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 190397, member: 16052"] Jag håller med Nojlas i allt och det mesta, ett av de bättre svaren på freeride på länge! Drops är ju en definitionssak. Jag är tveksam till 10 metersdrop med turbindningar men jag vet folk som droppat 20 meter och åkt vidare som om inget hade hänt. 5 meter är nog ok. Hård piståkning.....Det jag tycker man förlorar med en turbindning är känslan som du har i en rejäl vanlig bindning (Look och salomons högre segment + wc-bindningar). Du sitter helt enkelt lite lösare så att du får lite hyrbindningskänsla över det. Men skillnaden uppför är ju gigantisk.... Alpine trekkers är bra, men det är för korta sträckor. Gör inte som jag och tura i 3 dar med alpinetrekkers och wc-bindningar.....det är jävligt tungt! Nojlas....Den nya NX21 är bara en dekaltrimning av den gamla naxon......samma fjäder med mer siffror. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
turbindning som tål lite stryk
Tillbaka
Topp