Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindning till Extrem Opinion 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaswij" data-source="post: 1063952" data-attributes="member: 120409"><p>Jag har ca 40 åkdagar fördelat på två säsonger på Tyrolia Adrenalin. De är mina enda bindningar på ett par Down CD2 med 114 mm midja. Jag är en fullvuxen man med ca 95 kg.</p><p></p><p>Jag är mycket nöjd med bindningarna. De har fördelen att man kan switcha mellan gå och åkläge lätt utan att ta av skidorna. Detta funkar ok om snöförhållandena är rätt. De har en konstruktion i ramen som gör att snö fastnar. Dock känns det inte som det varit någon risk att bryta bindningen när snö fastnat. Bara att det inte går att stänga den i åkläget.</p><p></p><p>Jag har inte så stor erfarenhet av andra bindningar eftersom jag åkt Snowboard de senaste 20+ åren och sen jag tog upp skidåkningen igen har jag bara åkt med Tyroliorna förutom lite olika skidtest. Jag upplever dem som väldigt solida. De har en bred infästning för häldelen som sitter stadigt. Jag har aldrig haft en tjuvutlösning (kör med mina på ca 11). Jag gillar att stå på både i pist och utanför men föredrar att hålla skidorna på snön. Droppar eller hoppar inte så högt eller ofta.</p><p></p><p>Jag är på det stora hela mycket nöjd. Väntar hem nya skidor vilken dag som helst som kommer monteras med inserts och så kommer båda skidorna att få dela på Tyroliorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaswij, post: 1063952, member: 120409"] Jag har ca 40 åkdagar fördelat på två säsonger på Tyrolia Adrenalin. De är mina enda bindningar på ett par Down CD2 med 114 mm midja. Jag är en fullvuxen man med ca 95 kg. Jag är mycket nöjd med bindningarna. De har fördelen att man kan switcha mellan gå och åkläge lätt utan att ta av skidorna. Detta funkar ok om snöförhållandena är rätt. De har en konstruktion i ramen som gör att snö fastnar. Dock känns det inte som det varit någon risk att bryta bindningen när snö fastnat. Bara att det inte går att stänga den i åkläget. Jag har inte så stor erfarenhet av andra bindningar eftersom jag åkt Snowboard de senaste 20+ åren och sen jag tog upp skidåkningen igen har jag bara åkt med Tyroliorna förutom lite olika skidtest. Jag upplever dem som väldigt solida. De har en bred infästning för häldelen som sitter stadigt. Jag har aldrig haft en tjuvutlösning (kör med mina på ca 11). Jag gillar att stå på både i pist och utanför men föredrar att hålla skidorna på snön. Droppar eller hoppar inte så högt eller ofta. Jag är på det stora hela mycket nöjd. Väntar hem nya skidor vilken dag som helst som kommer monteras med inserts och så kommer båda skidorna att få dela på Tyroliorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindning till Extrem Opinion 108
Tillbaka
Topp