Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Turkit - bärighet, stabil och lätt - går det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 1008700" data-attributes="member: 35991"><p>Först, köp Dynafit valfri bindning. Föredrar själv Speed Radical, men mest för att jag gillar "renheten" och prestanda kontra vikt och den fina hälhöjaren. Annars är FT och ST också bra. Likaså Plum Guide. Sök runt lite, du kommer hitta mängder med info.</p><p></p><p>Byter du sedan upp dig till ett par lite lättare pjäxor med mer rörelse i gå-läget än 30 grader kommer du orka mycket längre. Men kanske är en senare investering.</p><p></p><p>Har själv ett par K2 Hardside som jag turar på och är väldigt nöjd med. De är dock lite veka i stora svängar och hög fart. Har kikat lite på Blizzards nya Scout. Verkar kunna uppfylla iaf mina kriterier för en skida som ska gå mycket uppför men ända vara riktigt stabil nerför. Alternativt så monterar du bara om dina Sidestash, eftersom IMO är den största förändringen för njutningen uppför att gå från Duke till tech-bindning.</p><p>Längdmässigt skulle jag själv inte gå över 186 på ett par turskidor, blir ganska otympligt där det är tajt och när du ska av/på ryggsäcken osv. Förutsatt att du går turer på ett par timmar och inte bara 40 min från liften (men låter som att det inte är planen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 1008700, member: 35991"] Först, köp Dynafit valfri bindning. Föredrar själv Speed Radical, men mest för att jag gillar "renheten" och prestanda kontra vikt och den fina hälhöjaren. Annars är FT och ST också bra. Likaså Plum Guide. Sök runt lite, du kommer hitta mängder med info. Byter du sedan upp dig till ett par lite lättare pjäxor med mer rörelse i gå-läget än 30 grader kommer du orka mycket längre. Men kanske är en senare investering. Har själv ett par K2 Hardside som jag turar på och är väldigt nöjd med. De är dock lite veka i stora svängar och hög fart. Har kikat lite på Blizzards nya Scout. Verkar kunna uppfylla iaf mina kriterier för en skida som ska gå mycket uppför men ända vara riktigt stabil nerför. Alternativt så monterar du bara om dina Sidestash, eftersom IMO är den största förändringen för njutningen uppför att gå från Duke till tech-bindning. Längdmässigt skulle jag själv inte gå över 186 på ett par turskidor, blir ganska otympligt där det är tajt och när du ska av/på ryggsäcken osv. Förutsatt att du går turer på ett par timmar och inte bara 40 min från liften (men låter som att det inte är planen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Turkit - bärighet, stabil och lätt - går det?
Tillbaka
Topp