Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turpaket som passar för Jämtland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xhib" data-source="post: 1301778" data-attributes="member: 12730"><p>Jag är i liknande situation och kan ju dela med mig av min nuvarande preliminära plan.</p><p></p><p>Fortsätta med mina Atomic Ultra Hawx pjäxor eftersom jag har konstiga fötter och tror inte jag hittar tillräckligt bra lättare pjäxor. </p><p></p><p>Köpa allround topptursskidor. Ca 95 mm och 1300-1500 gram. Just nu lutar det åt Atomic Backland 95. Kommer ha kvar mina tunga feta skidor för liftbaserat och eventuella stora puderdump.</p><p></p><p>Köpa ATK freeraider 15 evo och tillhörande skarjärn. Jag har förstått det som att de är bästa kompromissen mellan prestanda/vikt. Lite väl dyra, men en knäskada kostar också en del.</p><p></p><p>Pomoca CLIMB PRO S-Glide 2.0 hudar. Lite sämre glid och större packvolym än Free-modellen, men har bättre fäste.</p><p></p><p>De med mer erfarenhet får gärna kommentera mina tankar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xhib, post: 1301778, member: 12730"] Jag är i liknande situation och kan ju dela med mig av min nuvarande preliminära plan. Fortsätta med mina Atomic Ultra Hawx pjäxor eftersom jag har konstiga fötter och tror inte jag hittar tillräckligt bra lättare pjäxor. Köpa allround topptursskidor. Ca 95 mm och 1300-1500 gram. Just nu lutar det åt Atomic Backland 95. Kommer ha kvar mina tunga feta skidor för liftbaserat och eventuella stora puderdump. Köpa ATK freeraider 15 evo och tillhörande skarjärn. Jag har förstått det som att de är bästa kompromissen mellan prestanda/vikt. Lite väl dyra, men en knäskada kostar också en del. Pomoca CLIMB PRO S-Glide 2.0 hudar. Lite sämre glid och större packvolym än Free-modellen, men har bättre fäste. De med mer erfarenhet får gärna kommentera mina tankar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turpaket som passar för Jämtland
Tillbaka
Topp