Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turpjäxa från Salomon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1098800" data-attributes="member: 83225"><p>Har bara åkt ordentligt på mtn lab men den är ju i sin tur fantastisk. Nackdelen dock är ju att den har ngt begränsad ROM (range of motion) framåt i gå-läget. Där vill jag minnas att Explore är klart bättre. </p><p></p><p>Åkmässigt utför klarar ju MtN lab utan problem rätt hård åkning med mina ca 80 kilo på 190cm vettigt styva 118-skidor. </p><p></p><p>Om fokus dock ska ligga på gåendet uppför skulle jag iag satsa på nåt annat märke med löstagbar tunga, för att få en helt annan rörelse. </p><p></p><p>Ett varningens finger när det gäller MTN lab är dock passformen. Mina sitter bra nu efter hallux valjux-tryckning på båda, inre fotknölstryck på den andra och intuition pro tour i bägge. När jag fixade pjäxorna på Snell Sports i Chamonix sa deras pjäxguru ungefär ”det är en fantastisk pjäxa och alla vill ha den. Problemet är att den inte passar någons fötter...” Enligt dem fick i stort sett alla modifiera sina rejält.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1098800, member: 83225"] Har bara åkt ordentligt på mtn lab men den är ju i sin tur fantastisk. Nackdelen dock är ju att den har ngt begränsad ROM (range of motion) framåt i gå-läget. Där vill jag minnas att Explore är klart bättre. Åkmässigt utför klarar ju MtN lab utan problem rätt hård åkning med mina ca 80 kilo på 190cm vettigt styva 118-skidor. Om fokus dock ska ligga på gåendet uppför skulle jag iag satsa på nåt annat märke med löstagbar tunga, för att få en helt annan rörelse. Ett varningens finger när det gäller MTN lab är dock passformen. Mina sitter bra nu efter hallux valjux-tryckning på båda, inre fotknölstryck på den andra och intuition pro tour i bägge. När jag fixade pjäxorna på Snell Sports i Chamonix sa deras pjäxguru ungefär ”det är en fantastisk pjäxa och alla vill ha den. Problemet är att den inte passar någons fötter...” Enligt dem fick i stort sett alla modifiera sina rejält. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turpjäxa från Salomon
Tillbaka
Topp