Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turryggsäck, dynafit eller camp? Diagonalt eller A-frame? Storlek?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1028777" data-attributes="member: 35223"><p>Jag har en Dynafit RC 20 och en Manaslu 35, vilken är föregångaren till Cho Oyo 35 om jag fattat det rätt. </p><p></p><p>Precis som du säger så har dom inget A-fäste. För lättare skidor/smalare skidor tycker jag dynafits system funkar riktigt bra. Dock är jag ju av den uppfattningen att det fungerar mindre bra på tyngre och bredare skidor. 118 kan jag nästan direkt säga att det inte kommer fungera med. 102 är väldigt mkt tveksamt. </p><p></p><p>På RC20 är det en fast ring som agerar nedre fäste. Vi provade förra helgen och då hade jag stora problem att få ner ett par 95mm i den. På manaslun är nedre fästet förvisso justerbart men det var ändå precis att 95mm gick ner i hålet när vi justerat den till maxläget. </p><p></p><p>Förutom detta så gillar jag manaslun. Smidigt att ha två separata fack för utrustningen. Bra organiserat för lavinprylarna. Dock är facket för spadbladet inte störst i världen så det kan vara läge att prova så att du verkligen får ner bladet. Även facket för sond/spadhandtag är lite snålt så en 40cm sond går ner medans 50cm-delning kommer att sticka upp. </p><p></p><p>Camp ryggsäckarna har jag inte provat så det får någon annan svarar för.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1028777, member: 35223"] Jag har en Dynafit RC 20 och en Manaslu 35, vilken är föregångaren till Cho Oyo 35 om jag fattat det rätt. Precis som du säger så har dom inget A-fäste. För lättare skidor/smalare skidor tycker jag dynafits system funkar riktigt bra. Dock är jag ju av den uppfattningen att det fungerar mindre bra på tyngre och bredare skidor. 118 kan jag nästan direkt säga att det inte kommer fungera med. 102 är väldigt mkt tveksamt. På RC20 är det en fast ring som agerar nedre fäste. Vi provade förra helgen och då hade jag stora problem att få ner ett par 95mm i den. På manaslun är nedre fästet förvisso justerbart men det var ändå precis att 95mm gick ner i hålet när vi justerat den till maxläget. Förutom detta så gillar jag manaslun. Smidigt att ha två separata fack för utrustningen. Bra organiserat för lavinprylarna. Dock är facket för spadbladet inte störst i världen så det kan vara läge att prova så att du verkligen får ner bladet. Även facket för sond/spadhandtag är lite snålt så en 40cm sond går ner medans 50cm-delning kommer att sticka upp. Camp ryggsäckarna har jag inte provat så det får någon annan svarar för. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Turryggsäck, dynafit eller camp? Diagonalt eller A-frame? Storlek?
Tillbaka
Topp