Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Turutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 1003802" data-attributes="member: 66849"><p>Kan komma med mina 2 cent om Dynafit Mercury. </p><p>Jag upplever de som relativt smala, smalare än de 102 som de uppges till. Kör i vanliga fall med Lange RS 130 wide (som ska vara 101 tror jag) och Mercuryn känns lite smalare. Däremot så är det mycket volym på höjden, så jag har fått fylla ut den ordentligt där. Ett par bra sulor (jag kör med superfeet) tycker jag behövs också.</p><p>Styvheten är mycket bra, jag har inga problem att driva ett par Kästle MX108 med radical FT bindning på, även i hård pist. Jag väger 80 kg och är 186 cm. Jag har dock moddat dem lite med en boosterstrap och med en liten spoiler för att få rätt vinkel. Ser inte att det skulle vara ett problem att driva betydligt bredare skidor med den pjäx och bindningskombon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 1003802, member: 66849"] Kan komma med mina 2 cent om Dynafit Mercury. Jag upplever de som relativt smala, smalare än de 102 som de uppges till. Kör i vanliga fall med Lange RS 130 wide (som ska vara 101 tror jag) och Mercuryn känns lite smalare. Däremot så är det mycket volym på höjden, så jag har fått fylla ut den ordentligt där. Ett par bra sulor (jag kör med superfeet) tycker jag behövs också. Styvheten är mycket bra, jag har inga problem att driva ett par Kästle MX108 med radical FT bindning på, även i hård pist. Jag väger 80 kg och är 186 cm. Jag har dock moddat dem lite med en boosterstrap och med en liten spoiler för att få rätt vinkel. Ser inte att det skulle vara ett problem att driva betydligt bredare skidor med den pjäx och bindningskombon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Turutrustning
Tillbaka
Topp