Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Turutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1003990" data-attributes="member: 13851"><p>Factorn är den mest racingliknande av alla. Men tung, och bekväm, för mina fötter...</p><p>Om du har litet hög vrist och framfot är en doja med normalt insteg att föredra framför en med flytande tunga, på dem får du ett större tryck över foten som kan vara besvärande.</p><p>På nyare skor har hålen till Dynafit bindningen fått en annan utformning så det är lättare att hitta rätt när man kliver i bindningen.</p><p>Skall du bara ha en sko och breda stora skidor är enligt min mening Factorn ett förstaval. Factorn har en ganska bred tåbox och har bra plast att trycka om det behövs, både på längden och bredden Men skall du ha en uppsättning med lätt/snabb touring med smalare skidor skall du gå mera på vikt.</p><p>Garmont Megaride har jag ett par stående som kommer fram när jag tar lättskidor.</p><p>Go tur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1003990, member: 13851"] Factorn är den mest racingliknande av alla. Men tung, och bekväm, för mina fötter... Om du har litet hög vrist och framfot är en doja med normalt insteg att föredra framför en med flytande tunga, på dem får du ett större tryck över foten som kan vara besvärande. På nyare skor har hålen till Dynafit bindningen fått en annan utformning så det är lättare att hitta rätt när man kliver i bindningen. Skall du bara ha en sko och breda stora skidor är enligt min mening Factorn ett förstaval. Factorn har en ganska bred tåbox och har bra plast att trycka om det behövs, både på längden och bredden Men skall du ha en uppsättning med lätt/snabb touring med smalare skidor skall du gå mera på vikt. Garmont Megaride har jag ett par stående som kommer fram när jag tar lättskidor. Go tur [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Turutrustning
Tillbaka
Topp