Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
TV program!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Transition" data-source="post: 22081" data-attributes="member: 15063"><p>Att sända på ZTV är coolt och bra men tyvärr medför det några komplikationer också. Man får nämligen inte visa det man vill visa. Logotyper, sponsorer och annat som hör till vår lifestyle måste suddas ut vilket gör att det förlorar en viss betydelse av själva idén bakom vårt program. </p><p></p><p>Jag skall inte säga att man får göra vad man vill på Viasat Sport men det är lite slappare med regler där i alla fall.</p><p></p><p>I de TV-regler (ITC-reglerna) finns det mycket som sätter käppar i hjulet för vår typ av program och våra typer av sporter - t.ex. får man inte intervjua en person som bär en logotype av något stort välkänt varumärke utan att plocka bort den ur bild. </p><p></p><p>Om man skall ha den kvar så måste personen i fråga vara proffs och kunna försörja sig på sin sport. Och tro mig, de kollar upp sådant. </p><p></p><p>Z TV är rädda för att åka på skit från ITC och jag kan väl förstå dem eftersom böterna för att bryta mot reklamreglerna i TV är grymt höga. Vi pratar 7 siffriga belopp.</p><p></p><p>Hoppas att detta kan hjälpa er i era resonemang och att ni fortsätter att titta på Viasat Sport! </p><p></p><p>ROCsport.TV blir bara bättre och bättre! (och fetare och fetare...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Transition, post: 22081, member: 15063"] Att sända på ZTV är coolt och bra men tyvärr medför det några komplikationer också. Man får nämligen inte visa det man vill visa. Logotyper, sponsorer och annat som hör till vår lifestyle måste suddas ut vilket gör att det förlorar en viss betydelse av själva idén bakom vårt program. Jag skall inte säga att man får göra vad man vill på Viasat Sport men det är lite slappare med regler där i alla fall. I de TV-regler (ITC-reglerna) finns det mycket som sätter käppar i hjulet för vår typ av program och våra typer av sporter - t.ex. får man inte intervjua en person som bär en logotype av något stort välkänt varumärke utan att plocka bort den ur bild. Om man skall ha den kvar så måste personen i fråga vara proffs och kunna försörja sig på sin sport. Och tro mig, de kollar upp sådant. Z TV är rädda för att åka på skit från ITC och jag kan väl förstå dem eftersom böterna för att bryta mot reklamreglerna i TV är grymt höga. Vi pratar 7 siffriga belopp. Hoppas att detta kan hjälpa er i era resonemang och att ni fortsätter att titta på Viasat Sport! ROCsport.TV blir bara bättre och bättre! (och fetare och fetare...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
TV program!
Tillbaka
Topp