Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Två nordeuropéer saknas efter lavin vid Courmayeur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1278508" data-attributes="member: 176039"><p>Frid över dessas minne. Å med tanke på det borde disskusionen om säkerhet etc eg flyttas till egen tråd. </p><p></p><p>Men ett par kommentarer: följer finska nyheter lika frekvent som svenska och påminner mig inte om att man i finska nyheter varken denna eller förra vintern har rapporterat om finnar döda i laviner. Men jag kan ha glömt/missat. Eller så rapporterar inte nyheterna.. Men det känns som det är mer svenskar än åtmn finnar som förolyckas. Jag är ännu skonad men har ytligt bekanta som inte finns med oss längre pga laviner. Då har det varit lite väl nära och inte bara statistik, vilket gör åtmn mig, som är godkänt feg, ännu försiktigare. Jag brukar framhålla att offpist är en risksport å många håller inte med mig. Börjar vara på hal is om man inte känner till /godkänner riskerna / eller ignorerar dem. Gällande skyddsutrustning: tyvärr tror jag att alltför många åker utan erforderlig utrustning. Eller har den o inte kan använda. Eller inte ens kollat så transceivern är på o. sök fungerar innan man ger sig ut. Eller snacket: vanliga åk = trygga åk. Tyvärr tror jag att alla freeridevideos på nätet är en bov</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1278508, member: 176039"] Frid över dessas minne. Å med tanke på det borde disskusionen om säkerhet etc eg flyttas till egen tråd. Men ett par kommentarer: följer finska nyheter lika frekvent som svenska och påminner mig inte om att man i finska nyheter varken denna eller förra vintern har rapporterat om finnar döda i laviner. Men jag kan ha glömt/missat. Eller så rapporterar inte nyheterna.. Men det känns som det är mer svenskar än åtmn finnar som förolyckas. Jag är ännu skonad men har ytligt bekanta som inte finns med oss längre pga laviner. Då har det varit lite väl nära och inte bara statistik, vilket gör åtmn mig, som är godkänt feg, ännu försiktigare. Jag brukar framhålla att offpist är en risksport å många håller inte med mig. Börjar vara på hal is om man inte känner till /godkänner riskerna / eller ignorerar dem. Gällande skyddsutrustning: tyvärr tror jag att alltför många åker utan erforderlig utrustning. Eller har den o inte kan använda. Eller inte ens kollat så transceivern är på o. sök fungerar innan man ger sig ut. Eller snacket: vanliga åk = trygga åk. Tyvärr tror jag att alla freeridevideos på nätet är en bov [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Två nordeuropéer saknas efter lavin vid Courmayeur
Tillbaka
Topp