Två riktiga äventyrare

• Trådstartare Trådstartare FPelle
  • Start datum Start datum
Två riktiga äventyrare
Något som är ofta återkommande i den här tråden är prat om "Svensson", "den stora massan" och "folk". Flera av de skrivande här verka veta exakt vilka dessa är och vad de vill ha samt att man gör säkrast i att ge dem detta, annars blir man utan intäkter.

Min enkla poäng (förutom den med den dåliga krönikan samt underrepresentationen av kvinnor i tidningen Brant) är att man inte gör en innovativ produkt med ett sådant synsätt, man måste ha en vilja till att göra något annorlunda(bättre). Jag tror att vinsten som genereras från detta i många fall kan bli högre, även om jag inte alltid mäter vinst i reda pengar.

WITMatrix: Du skriver att inte alla bryr sig om den journalistiska kvaliteten i artiklarna. Personligen hoppas jag verkligen att det inte är teorier av den typen som får tjäna som ledstjärna för arbetet med tidningen Brant. Det kan knappast vara omöjligt att både skriva och åka skidor bra. Jag förstår inte vad du vill säga med att Brant inte skrivs "dagstidningsmässigt", självklart har man väl högre krav på ett magasin som utkommer med 6 nr per år än något som utkommer varje dag?

Till sist vill jag också förtydliga att åsikterna som jag för fram är just från en läsare som köpt tidningen för att han, som Alvaro sa; "älskar berg, skidåkning, klättring och äventyr". Därigenom har jag väl kvalificerat mig som "Svensson" eller medlem "av den stora massan"?

Två riktiga äventyrare
Bæste herr Nilsson, du misstolkar mig nog en aning...klart att jag heller inte vill læsa artiklar som verkar skrivna av 5-åringar, men det antar jag att du førstår. Vad jag menar med dagstidningsmæssig ær att det blir skillnad på artiklar skrivna av fok som pluggat och sen kanske jobbat inom branchen i många år jæmtemot folk som skriver kanske då 6 artiklar om året, æven om dom har længre tid på sig. Man ær inprentad med så høg språklig kvalitet genom tidningar och TV att minsta variation kænns som en underutveckling, du førstår skæert mitt synsætt.
Vet inte om du har læst BRANT sedan starten? Før jag skulle våga sæga att man mærker stor skillnad på artiklarna från de førsta nummerna om man jæmfør med nu, det sker en utveckling hos skribenterna!
Jag skulle kunna hålla med om att det kan ske en høgre gallring av BRANT´s redaktion vad gæller artiklar før att få en høgre nivå. Men frågan ær hur mkt. det finns att vælja på?
Sen att inte mæta vinst bara i pengar kanske ær ett drømscenario men frågan ær hur mkt. tidning det blir utan "reda pengar", fast jag kanske misstolka dig dær?

Två riktiga äventyrare
WITMatrix: Vi kanske ska nöja oss med att konstatera att våra åsikter sklijer sig åt, jag anser tex inte alls att TV och tidningar "inpräntat hög språklig kvalitet". Jag menar också, att på samma sätt som en fotbollsspelare inte nödvändigtvis är den som skriver bäst om fotboll, så skriver inte äventyraren med automatik bäst om äventyr. Däremot vet inte jag heller hur mycket Brant har att välja på och du har nog rätt i att det är svårt att driva en tidning utifrån min definition av vinst. Tur då att det finns andra alternativ.

Tillbaka
Topp