Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Två riktiga äventyrare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ted_bskier" data-source="post: 220452" data-attributes="member: 64110"><p>Jag tycker faktiskt att det kan vara på sin plats att rikta kritik mot äventyrare som Sundström och Letzler, särskilt när dom visar upp en självgodhet som saknar motstycke (kan väl endast vara Jan Guillou som är på samma nivå i Sverige) När dom dessutom blir helgonförklarade "Vad säger ni? borde dom belönas med nått pris eller något? det är vad jag kallar riktiga äventyrare.." i det här forumet kan man inte annat än protestera. </p><p></p><p>Det är självklart en väldigt strong insats att bestiga världens högsta berg. Men att bestiga dom andra topparna i 7 summits handlar mer om att ha fett med cash än att vara speciellt bra klättrare. </p><p></p><p>Det finns massa duktiga klättrare och skidåkare med en mer avslappnad attityd till sin sport som skulle kunna uppmärksammas istället för dessa mediakåta gladiatorer.</p><p></p><p>Disskussionen om BRANT och frågan om dom bör skriva om folk som ger sig ut på uppenbart livsfarliga äventyr kanske hör hemma i en annan tråd. </p><p></p><p>Men när man väljer att skriva påhejande reportage om folk som håller på med risksporter (och kalla dom saker som "favoritgalning") och sen är olyckan framme och personen slår ihjäl sig då tycker åtminstone jag det känns osmakligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ted_bskier, post: 220452, member: 64110"] Jag tycker faktiskt att det kan vara på sin plats att rikta kritik mot äventyrare som Sundström och Letzler, särskilt när dom visar upp en självgodhet som saknar motstycke (kan väl endast vara Jan Guillou som är på samma nivå i Sverige) När dom dessutom blir helgonförklarade "Vad säger ni? borde dom belönas med nått pris eller något? det är vad jag kallar riktiga äventyrare.." i det här forumet kan man inte annat än protestera. Det är självklart en väldigt strong insats att bestiga världens högsta berg. Men att bestiga dom andra topparna i 7 summits handlar mer om att ha fett med cash än att vara speciellt bra klättrare. Det finns massa duktiga klättrare och skidåkare med en mer avslappnad attityd till sin sport som skulle kunna uppmärksammas istället för dessa mediakåta gladiatorer. Disskussionen om BRANT och frågan om dom bör skriva om folk som ger sig ut på uppenbart livsfarliga äventyr kanske hör hemma i en annan tråd. Men när man väljer att skriva påhejande reportage om folk som håller på med risksporter (och kalla dom saker som "favoritgalning") och sen är olyckan framme och personen slår ihjäl sig då tycker åtminstone jag det känns osmakligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Två riktiga äventyrare
Tillbaka
Topp