Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Två Svenskar döda i lavin (St.Anton)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="peppe1958" data-source="post: 278154" data-attributes="member: 72475"><p>Det går inte bara att beklaga sig över detta. Nåt måste göras. Lössnö är det bäst som finns - nästan. Och vi måste få chans att njuta av detta utan att det är med livet som insats. Jag fattar inte att alpstaterna ännu inte tagit tag i saken på allvar. Jag har åkt skodor både i USA och Alperna. Och jag må säga att i USA fungerar detta utomordentligt. När det har snöat och det är läge för en riktigt powderdag så är allt stängt på morgonen. Överallt finns det rep och skyltar med åkförbud. Under tiden är ett stort gäng pistörer ute och spränger och ser över terrängen. Sedan öppnas grindarna och det är safe att göra det man älskar mest i livet. I Alperna är det ALLTID förbud med off pist. Man åker ALLTID off pist på egen risk. Der är fan sjukt att smita från ansvar på detta sätt. Skärp er alpländer!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="peppe1958, post: 278154, member: 72475"] Det går inte bara att beklaga sig över detta. Nåt måste göras. Lössnö är det bäst som finns - nästan. Och vi måste få chans att njuta av detta utan att det är med livet som insats. Jag fattar inte att alpstaterna ännu inte tagit tag i saken på allvar. Jag har åkt skodor både i USA och Alperna. Och jag må säga att i USA fungerar detta utomordentligt. När det har snöat och det är läge för en riktigt powderdag så är allt stängt på morgonen. Överallt finns det rep och skyltar med åkförbud. Under tiden är ett stort gäng pistörer ute och spränger och ser över terrängen. Sedan öppnas grindarna och det är safe att göra det man älskar mest i livet. I Alperna är det ALLTID förbud med off pist. Man åker ALLTID off pist på egen risk. Der är fan sjukt att smita från ansvar på detta sätt. Skärp er alpländer!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Två Svenskar döda i lavin (St.Anton)
Tillbaka
Topp