Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tvångsmässig åkning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jiggaman" data-source="post: 16488" data-attributes="member: 10070"><p>Tror att mycket går i cykler vad gäller friåkning. Det var ju rebelliskt som fan att åka bräda, skita i allt och bryta regler.</p><p>Sedan kommer bla kommersiella krafter, idrottsförbund, FIS, actionsportlandslag, tv-sporten mm in i bilden och försöker </p><p>att styra upp/tjäna pengar med påföljden att rebellattityden/friheten blir norm istället. När OS-Sterner får frågan om man skulle välja friåkning eller OS-final och svarar att det beror på vädret, och reportrar och studioskägget skrockar lite och tycker att det var ju ett kul svar, då är det ingen kick-ass inställning längre utan bara vad folk väntar sig. Personligen så tycker jag att meningen med begreppet friåkning är kravlöshet. Om jag känner för att dra lite portar eller hoppa lite 90 metersbacke så är det friåkning så länge jag gör det för MIN skull och ingen bedömmer mitt utförande.</p><p>Men åker jag sk friåkningstävling eller hoppar red-bull hopp så är det väl inte friåkning det handlar om? Kul kan det ju vara fast det bedöms och är</p><p>tävling. Huvudsaken med skidåkning är väl fortfarande att det skall vara kul?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jiggaman, post: 16488, member: 10070"] Tror att mycket går i cykler vad gäller friåkning. Det var ju rebelliskt som fan att åka bräda, skita i allt och bryta regler. Sedan kommer bla kommersiella krafter, idrottsförbund, FIS, actionsportlandslag, tv-sporten mm in i bilden och försöker att styra upp/tjäna pengar med påföljden att rebellattityden/friheten blir norm istället. När OS-Sterner får frågan om man skulle välja friåkning eller OS-final och svarar att det beror på vädret, och reportrar och studioskägget skrockar lite och tycker att det var ju ett kul svar, då är det ingen kick-ass inställning längre utan bara vad folk väntar sig. Personligen så tycker jag att meningen med begreppet friåkning är kravlöshet. Om jag känner för att dra lite portar eller hoppa lite 90 metersbacke så är det friåkning så länge jag gör det för MIN skull och ingen bedömmer mitt utförande. Men åker jag sk friåkningstävling eller hoppar red-bull hopp så är det väl inte friåkning det handlar om? Kul kan det ju vara fast det bedöms och är tävling. Huvudsaken med skidåkning är väl fortfarande att det skall vara kul? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tvångsmässig åkning.
Tillbaka
Topp