Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tvångsmässig åkning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Redbeard" data-source="post: 16493" data-attributes="member: 9655"><p>Nä, du får inte rätta dig så där. P.g.a. din lilla miss så har jag nyligen fått uppleva ett av de mesta fria friiirajd-åk i historien. Följde helt sonika din beskrivning och det var efter första svängen som jag insåg att jag är helt totalt vilse nu. Började bli lite rädd givetvis. Är inte van att lämna tryggheten så där abrupt. Men jag förstod även direkt att det är ju det här som är friiirajd som alla de häftiga nissarna pratar om (o jag som alltid trott att det räcker med ett par carvingskidor för att man ska vara friiiirajd). Så jag tog helt enkelt av mig min jacka och övriga överkroppsplagg så att min stadigt byggda bringa (och mage) fick fritt spelrum och ropade så högt jag kunde termer i stil med "KICK ASS" och "AWESOME DUDE!!" och kände mig verkligen som om jag var sponsrad och precis fått säga några kloka ord i en skidfilm. Men ingen film utan radikala åksekvenser så jag trotsade farorna i den hittills outforskade terrängen som låg nedanför mig och jag droppade in i närmaste korridor. Ja lutningen var om inte 70 grader så iallafall 71 grader, några carvingsvängar (man har ju carvingskidor) och man är genast uppe i hastigheter som skulle få vilken uppsalapolis som helst att dra in körkortet för mig på tid och evighet. Spanar in nästa sten och laddar för en kvadrupell kviddevittel med monkeyjapan in a da d-spin och känner att den sitter ju som ett magsårsplåster i rumpsteken. Efter några övriga extrema strapatser som ligger på repertoaren så är det dags att åka ner till baren och visa att efter ett sånt här åk så duger det inte med hallonsoda. Här ska det vara absinthe, fernet branca, olivshots, rida ranca och ren aceton. Sen är det dans till kl.06.00 så att man hinner hika lite innan liften öppnar igen kl. 09.00. </p><p></p><p>Ville bara säga det. Så att ni vet. Så att ingen får för sig något annat. Att jag skulle vara dålig på skidor eller nåt sånt. För det är jag ju inte. Dålig alltså. </p><p></p><p></p><p>Bli ett drägg, skaffa skägg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Redbeard, post: 16493, member: 9655"] Nä, du får inte rätta dig så där. P.g.a. din lilla miss så har jag nyligen fått uppleva ett av de mesta fria friiirajd-åk i historien. Följde helt sonika din beskrivning och det var efter första svängen som jag insåg att jag är helt totalt vilse nu. Började bli lite rädd givetvis. Är inte van att lämna tryggheten så där abrupt. Men jag förstod även direkt att det är ju det här som är friiirajd som alla de häftiga nissarna pratar om (o jag som alltid trott att det räcker med ett par carvingskidor för att man ska vara friiiirajd). Så jag tog helt enkelt av mig min jacka och övriga överkroppsplagg så att min stadigt byggda bringa (och mage) fick fritt spelrum och ropade så högt jag kunde termer i stil med "KICK ASS" och "AWESOME DUDE!!" och kände mig verkligen som om jag var sponsrad och precis fått säga några kloka ord i en skidfilm. Men ingen film utan radikala åksekvenser så jag trotsade farorna i den hittills outforskade terrängen som låg nedanför mig och jag droppade in i närmaste korridor. Ja lutningen var om inte 70 grader så iallafall 71 grader, några carvingsvängar (man har ju carvingskidor) och man är genast uppe i hastigheter som skulle få vilken uppsalapolis som helst att dra in körkortet för mig på tid och evighet. Spanar in nästa sten och laddar för en kvadrupell kviddevittel med monkeyjapan in a da d-spin och känner att den sitter ju som ett magsårsplåster i rumpsteken. Efter några övriga extrema strapatser som ligger på repertoaren så är det dags att åka ner till baren och visa att efter ett sånt här åk så duger det inte med hallonsoda. Här ska det vara absinthe, fernet branca, olivshots, rida ranca och ren aceton. Sen är det dans till kl.06.00 så att man hinner hika lite innan liften öppnar igen kl. 09.00. Ville bara säga det. Så att ni vet. Så att ingen får för sig något annat. Att jag skulle vara dålig på skidor eller nåt sånt. För det är jag ju inte. Dålig alltså. Bli ett drägg, skaffa skägg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tvångsmässig åkning.
Tillbaka
Topp