Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tvätta innersko till pjäxan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 576064" data-attributes="member: 51492"><p>Visst kan det vara så, beror väl på vilka pjuck man har.</p><p>Eftersom trådskaparen tog upp gå på hudar så var jag inne på mycket svett och skavsår. Knäpper man upp några snäpp på pjucken när man går så finns plats till en riktig tunn extrasocka för de flesta. Det är väl med löst spända pjuck skavsårsläget uppstår. Har man pjucken stenhårt spända även när man går så blir det väl inte skavsår så lätt. </p><p></p><p>Mina dynafitpjuck med plös(zzero)är det inget problem alls att ta in och ut innerskorna på trots hårda formgjutna sulor. Lite värre på mina Salomon men inte så att det behövs våld. </p><p></p><p>Pjäxtork med hårfön (eller värmepistol!) har du rätt i att man ska vara försiktig med. Det är inte bara de formgjutna sulorna som kan ta stryk, även termoformade innerskor kan svälla upp. Brukar ta ur sulorna vid torkning. Egentligen räcker det med enbart fläkt utan värme. För resebruk har jag en skotork i form av cigarrformade värmestavar som blir kanske 50 grader.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 576064, member: 51492"] Visst kan det vara så, beror väl på vilka pjuck man har. Eftersom trådskaparen tog upp gå på hudar så var jag inne på mycket svett och skavsår. Knäpper man upp några snäpp på pjucken när man går så finns plats till en riktig tunn extrasocka för de flesta. Det är väl med löst spända pjuck skavsårsläget uppstår. Har man pjucken stenhårt spända även när man går så blir det väl inte skavsår så lätt. Mina dynafitpjuck med plös(zzero)är det inget problem alls att ta in och ut innerskorna på trots hårda formgjutna sulor. Lite värre på mina Salomon men inte så att det behövs våld. Pjäxtork med hårfön (eller värmepistol!) har du rätt i att man ska vara försiktig med. Det är inte bara de formgjutna sulorna som kan ta stryk, även termoformade innerskor kan svälla upp. Brukar ta ur sulorna vid torkning. Egentligen räcker det med enbart fläkt utan värme. För resebruk har jag en skotork i form av cigarrformade värmestavar som blir kanske 50 grader. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tvätta innersko till pjäxan
Tillbaka
Topp