Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tvätta innerskor av neopren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 143823" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har haft flera Northwave med neoprene-innersko och dem har jag tvättat i 30 grader utan några som helst problem. Det har ju då inte varit värmeformade innerskor, men som Teddo säger så blir det ju varmare än 30 grader med hjälp av kroppsvärmen så det borde inte vara några problem.</p><p></p><p>Jag formgjöt förresten mina egna innerskor från mina 32 TM2 igår. Jag gjorde det hemma i min egen ugn och det funkade hur bra som helst. Jag la in dem i ca 60-70 grader i fem minuter. Efter det var de mjuka som babystjärtar. Sedan satte jag på mig skorna och snörde dem ordentligt sedan stod jag i skorna tills de kändes svala igen (15-20 min). Skillnaden blev rätt stor och de sitter nu som smäck!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 143823, member: 28391"] Jag har haft flera Northwave med neoprene-innersko och dem har jag tvättat i 30 grader utan några som helst problem. Det har ju då inte varit värmeformade innerskor, men som Teddo säger så blir det ju varmare än 30 grader med hjälp av kroppsvärmen så det borde inte vara några problem. Jag formgjöt förresten mina egna innerskor från mina 32 TM2 igår. Jag gjorde det hemma i min egen ugn och det funkade hur bra som helst. Jag la in dem i ca 60-70 grader i fem minuter. Efter det var de mjuka som babystjärtar. Sedan satte jag på mig skorna och snörde dem ordentligt sedan stod jag i skorna tills de kändes svala igen (15-20 min). Skillnaden blev rätt stor och de sitter nu som smäck!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tvätta innerskor av neopren
Tillbaka
Topp