Twenty20 VholdR ? Helmetcam

Deem

Medlem
Hej,

Tänkte beställa en riktigt grym trådlös hjälmkamera från USA. Det står att det kommer kosta:

$350 + $96 = $446 vilket blir ca 2.900:- sek.

Då skickas den med FedEx: International Economy!

Frågan är om jag kommer få betala något då den kommer in i sverige också??

Det blir dyrare att köpa den här i sverige eller från tyskland.

det står visserligen:
International Orders - International shipments arriving in countries outside of the United States will
be subject to standard import and duty fees enforced by the destination country\'s customs
officials. It is the customers responsibility to pay taxes such as VAT when the shipment arrives at
the destination. Please research your local customs fees and taxes.

Frågan är om de kollar det??

Tack på förhand

Senast ändrad:
ofta läggs det till en avgift för postförskott, och den är dyr ! beställde ett par skidkläder från USA och då vart den 950 spänn typ.. kolla noga först innan du beställer , mitt tips eaf..

hej hopp!

lånar denna tråden lite! är i nästan samma situation som trådskaparen, och tänkte passa på att ställa min fråga till freerides mer kunniga medlemmar!

har fått ett bra pris(2600.-) på en vholdr helmet cam, allt inklusive (alla sladdar, hjälmfästa, extra 1+2 gb minneskort, etc.). det är ett företag i holland (så ingen tull tillkommer) och sex månaders garanti ingår, samt fri frakt.

någon som testat denna? hur är den att använda? verkar ju jäkligt liten, smidig och praktisk. känns som att priset jag fått är ganska konkurrenskraftigt, eller vad tycker ni?

s0cker sa:
hej hopp!

lånar denna tråden lite! är i nästan samma situation som trådskaparen, och tänkte passa på att ställa min fråga till freerides mer kunniga medlemmar!

har fått ett bra pris(2600.-) på en vholdr helmet cam, allt inklusive (alla sladdar, hjälmfästa, extra 1+2 gb minneskort, etc.). det är ett företag i holland (så ingen tull tillkommer) och sex månaders garanti ingår, samt fri frakt.

någon som testat denna? hur är den att använda? verkar ju jäkligt liten, smidig och praktisk. känns som att priset jag fått är ganska konkurrenskraftigt, eller vad tycker ni?
det låter jäkligt bra... du får gärna informera mig var du fick det priset. ingår batteriladdare? i så fall är det ju grymt. måste man förresten ha batteriladdare, eller kan man ladda batteriet via usb? och hur länge räcker batteriet när det är fulladdat?

edit: såg förresten att vholdr skjuter 25 frames/sekund, medan gopro helmet hero wide har 30/s. gör detta någon skillnad? vholdr filmar ju annars i högre upplösning...

Senast ändrad:
nej, batteriladdare ingår inte, men det kan man ju köpa till om det skulle vara så. vad jag vet kan man ladda batteriet när man ansluter kameran via usb, men om detta är fel är jag tacksam om nån informerar... :)

hehe, på tal om hjälmkameror. hittade en på www.kjell.com (Kjell & Company, vår allas favoritaffär) för 999:-. Min första tanke var självklart "vad är det här för skit nu då?" men på deras sida hade dom länkat till några filmer på youtube som var filmade med denna kamera och dessa såg ganska skapliga ut ändå.
Så vad tror ni om denna kamera, är den bara skit (som man lätt kan tro) eller tror ni den fungerar för en vanlig svensson som inte har så jättestora krav? dock är det ju en fördel om man kan se vad man har filmat efteråt... men som sagt, vad tror ni om denna?

Gick inte att länka till själva kameran, men om man går in på www.kjell.com och sedan skriver i "50728" i sökfältet, så kommer man till kameran. Länkarna till filmerna som jag pratade om finns under "Supportlänkar" under kamerainfon.

simon_t sa:
hehe, på tal om hjälmkameror. hittade en på www.kjell.com (Kjell & Company, vår allas favoritaffär) för 999:-. Min första tanke var självklart "vad är det här för skit nu då?" men på deras sida hade dom länkat till några filmer på youtube som var filmade med denna kamera och dessa såg ganska skapliga ut ändå.
Så vad tror ni om denna kamera, är den bara skit (som man lätt kan tro) eller tror ni den fungerar för en vanlig svensson som inte har så jättestora krav? dock är det ju en fördel om man kan se vad man har filmat efteråt... men som sagt, vad tror ni om denna?

Gick inte att länka till själva kameran, men om man går in på www.kjell.com och sedan skriver i "50728" i sökfältet, så kommer man till kameran. Länkarna till filmerna som jag pratade om finns under "Supportlänkar" under kamerainfon.
jag beklagar, men jag tror inte så mycket på den alls om jag ska vara ärlig. oregon scientific har inte gjort några vidare bra kameror alls vad jag erfar... :/

Lee-nus sa:
simon_t sa:

jag beklagar, men jag tror inte så mycket på den alls om jag ska vara ärlig. oregon scientific har inte gjort några vidare bra kameror alls vad jag erfar... :/
Om ni söker på den ska ni finna att jag, och andra, har skrivit att oregon kamerorna är skiiiiit.

s0cker sa:
hej hopp!

trevligt med lite diskussion här, men jag skulle hellre se synpunkter på ovanstående... :)

Lee-nus sa:
simon_t sa:

haha okej, det var som jag misstänkte då.. 999:- lät lite för fantastiskt.

oscarius sa:
Lee-nus sa:
oscarius sa:
Om ni söker på den ska ni finna att jag, och andra, har skrivit att oregon kamerorna är skiiiiit.
jag är väl medveten, bland annat om vad som skrivits tidigare.
Mm sorry mate men det jag menade var såklart till herrn som frågade och således inte visste.
haha nej jag är tyvärr inte så insatt i hjälmkameror.. kanske borde läsa på lite eller vad tycker du?

Senast ändrad:
GoPros kameror verkar ju helt klart bättre än oregon scientifics grejer om man kollar på samples.
Jag är också intresserad av en VholdR. Inte särskilt mycket dyrare än gopros grejer om man köper från en billig affär...

oscarius sa:
Det jag saknar med twenty20 är en display och kanske att 30 frames vore att föredra
twenty20 var det bara trådskaparen som var intresserad av, och det är tre månader sedan... :) men vet du hur det är med vholdr? den har 25 frames, medan gopro har 30, men förstnämnda filmar i högre upplösning. detta är ju ett upplägg för lite diskussion vad gäller kvaliteten påp den färdiga filmen: upplösning kontra frames. detta har ju redan tagits upp här nedan/ovan, men jag har inte heller sett några svar.

Senast ändrad:
Bildkvaliteten beror på så mycket mer än bara ren upplösning.

Googla runt och kolla testfilmer som jämför och läs reviews.

FF sa:
Bildkvaliteten beror på så mycket mer än bara ren upplösning.

Googla runt och kolla testfilmer som jämför och läs reviews.
ja, men det är det jag menar. det är dock svårt att hitta filmer som gör kamerorna rättvisa, eftersom de komprimeras i stort sett överallt. skillnad vore det om man kunde ladda hem, eller få av nån som filmat själv.

Carled sa:
Med hjälp av denna länken http://theviovoice.com/email/fam/ med 30% rabatt (skrivs in vid promo-code-fältet vid betalning) får man grym rabatt på V.I.O. 1, tror det blev 600$ totalt inkl. frakt till sverige... Grymt med andra ord!
Tack för tipset! Med 30% blir det 489 bucks, vilket är precis under 4000kr. Då lär det ju bli en sån istället för en vholdr. Rätt fet skillnad på vholdr och vio1.

True. Här borde man göra en group buy.

Jag hade tänkt att ta den till mig i usa, men har nån klurat ut hur länge koden gäller?

med rabatten fick jag det till 607$, ingen dubbel rabatt anton, hehe... Dock är det ju under en begränsad tid, så vänta inte för länge!

alltså, en grej bara. för det första får man ändå räkna med att åka på tull och moms, och då är vi inte kvar på samma pengar. råkar man ut för detta är man alltså ca 30% upp igen, värt att ha i åtanke. dessutom, köper man en POV1 så är det ju fan knappt hobby längre, kollade en del filmer på vholdr's hemsida (man får ju ändå förutsätta att dessa håller bra kvalitet) och vissa ser riktigt bra ut. det har alltså lite med eget handlag att göra, för den som trodde nåt annat. :)

då kan man fråga sig, är det värt att riskera att få betala uppemot 3000 spänn extra, tull och skit inräknat? jag tycker inte det... jag tror jag hoppar trots allt. kanske om nåt år när jag inte längre är student... :)

Senast ändrad:
oscarius sa:
Hobby nej... POV1 används ju i filmer av matchstick och tgr etc.. :)
ja, precis. det är the shit, så mycket vet alla. frågan är om man verkligen behöver det själv. personligen tror jag att vholdr räcker för de ändamål jag ska ha den till för ett tag framöver. 3000 upp är fortfarande rätt mycket. om man gör en deal som s0cker nedan kunde man alltså få två stycken för samma pris som EN VIO... då kunde man ha typ splitscreen med en cam bakåt och en framåt... crazy... :D

Tänkte isf skicka till kanada. Kosta typ 15 gröna. Blir ju iaf runt 4000 strecket. Eller är det 699 inkl 30%?

s0cker sa:
hej hopp!

pretty please, informera mig, någon som vet! :)

klanton sa:
Här finns lite samples:
http://www.quadshop.ca/vholdr_camera_video_samples.htm
Verkar som att färgerna blir lite konstiga ibland. Men annars ser bilden helt okej ut.
väldigt konstiga färger på den, måste vara nåt fel. hittade ett par fräscha filmer på deras hemsida, de ser inte alls ut så... :S

@socker: nu vet jag dessutom också att den går alldeles utmärkt att ladda via usb, så man kan ju köpa separat batteriladdare senare som du säger. :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp