Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip eller ej?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 136557" data-attributes="member: 33485"><p>Det bästa skulle vara ett par smalare twins och ett par fetare offpistlagg för mjuka snöförhållanden, om du nu ska nöja dig med enbart på par. Twins tror jag att du kommer tröttna på över huvud taget i pist så egentligen skulle du väl ha ett par pistskidor också, dock springer det iväg mycket i pengar.</p><p></p><p>Jaja, några olika modeller som skulle stå sig med monstret som allroundplank</p><p></p><p>- Årets ross b3 eller förra årets b2, kanske även årets b4 eller förra årets b3 (sistnämnda passar ypperligt för mig som allroundlagg utanför pisten)</p><p></p><p>- Völkl karma (ej testat men lovordad skida från många) ska tydligen klara sig över allt på berget</p><p></p><p>- Dynastar legend serien - välj o vraka, kika på 8000, 8800 & pro rider</p><p></p><p>alternativen är oändliga, men en sak är säker, 1080 är lika användbar som vita blixten utanför parken. Årets PE har jag däremot ingen aning om, tror dock, som tidigare nämnt, inte att de står sig mot monstren. FInns så mycket skidor, så lite pengar och alldeleds för få puderdagar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 136557, member: 33485"] Det bästa skulle vara ett par smalare twins och ett par fetare offpistlagg för mjuka snöförhållanden, om du nu ska nöja dig med enbart på par. Twins tror jag att du kommer tröttna på över huvud taget i pist så egentligen skulle du väl ha ett par pistskidor också, dock springer det iväg mycket i pengar. Jaja, några olika modeller som skulle stå sig med monstret som allroundplank - Årets ross b3 eller förra årets b2, kanske även årets b4 eller förra årets b3 (sistnämnda passar ypperligt för mig som allroundlagg utanför pisten) - Völkl karma (ej testat men lovordad skida från många) ska tydligen klara sig över allt på berget - Dynastar legend serien - välj o vraka, kika på 8000, 8800 & pro rider alternativen är oändliga, men en sak är säker, 1080 är lika användbar som vita blixten utanför parken. Årets PE har jag däremot ingen aning om, tror dock, som tidigare nämnt, inte att de står sig mot monstren. FInns så mycket skidor, så lite pengar och alldeleds för få puderdagar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip eller ej?
Tillbaka
Topp