Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="henrikmjoberg" data-source="post: 149441" data-attributes="member: 9651"><p>Nej Jws, jag skulle aldrig köra så kort.. ok jag är ingen jibber, men jag kör på Dynastar Big Trouble 183 och är själv 173 samt väger måttliga 64 kg. Jag valde skidan för dess schyssta mått, väl avvägda styvhet för hög hastighet samt något dämpade känsla. Som jag ser det bör man akta sig för korta och lätta skidor som oftast blir onödigt nervösa i högre fart, dessutom tappar du allt flyt offpist, vilket utesluter långa svepande svängar där.</p><p></p><p>Jag tror att K2 Fujative 169 cm är bra för dig som en allt-i-ett skida. Ska du däremot bara snurra i parken får du bättre kontroll med en kortare skida, men det är nog enda fördelen. Av recensionerna här på Freeride att döma verkar de som valt den kortare skidan väga så lite som 40 kg samt de som väger runt 65 har givit höga betyg till K2 Fujative i 169 cm. Valet är ditt!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="henrikmjoberg, post: 149441, member: 9651"] Nej Jws, jag skulle aldrig köra så kort.. ok jag är ingen jibber, men jag kör på Dynastar Big Trouble 183 och är själv 173 samt väger måttliga 64 kg. Jag valde skidan för dess schyssta mått, väl avvägda styvhet för hög hastighet samt något dämpade känsla. Som jag ser det bör man akta sig för korta och lätta skidor som oftast blir onödigt nervösa i högre fart, dessutom tappar du allt flyt offpist, vilket utesluter långa svepande svängar där. Jag tror att K2 Fujative 169 cm är bra för dig som en allt-i-ett skida. Ska du däremot bara snurra i parken får du bättre kontroll med en kortare skida, men det är nog enda fördelen. Av recensionerna här på Freeride att döma verkar de som valt den kortare skidan väga så lite som 40 kg samt de som väger runt 65 har givit höga betyg till K2 Fujative i 169 cm. Valet är ditt! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd (igen)
Tillbaka
Topp