Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Timpolo" data-source="post: 829031" data-attributes="member: 116386"><p>Hej, lånar tråden lite!</p><p></p><p>Har tänkt att köpa K2 Domain ganska så snart. Frågan är vilken längd jag bör ha:</p><p></p><p><strong>Åkstil</strong>: 80% Mest park, 20% lite puder om möjligt ( Mittmonterade bindningar )</p><p><strong>Vikt</strong>: 60 kg</p><p><strong>Ålder</strong>: 17 (Kommer antagligen växa mer)</p><p><strong>Längd</strong>: 177cm</p><p><strong>Erfarenhet</strong>: Är nästan totalt nybörjare på skidor, åkt ett fåtal gånger innan med snowblades.</p><p></p><p>Står mellan 169:an och 179:an. Känns som 169cm kanske blir för kort iom rocker/twintip och 179cm för långt iom att jag inte har åkt innan.</p><p></p><p>Vill som sagt veta vilken <strong>längd</strong>, inte att det är onödigt att köpa nya lagg för att jag inte kan åka osv.</p><p>Antar att det är lättare att börja med en kortare skida men att det blir stabilare och skönare i längden med en längre skida. Skidorna beställs på Sport Condrad för övrigt.</p><p></p><p>Tacksam för svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Timpolo, post: 829031, member: 116386"] Hej, lånar tråden lite! Har tänkt att köpa K2 Domain ganska så snart. Frågan är vilken längd jag bör ha: [b]Åkstil[/b]: 80% Mest park, 20% lite puder om möjligt ( Mittmonterade bindningar ) [b]Vikt[/b]: 60 kg [b]Ålder[/b]: 17 (Kommer antagligen växa mer) [b]Längd[/b]: 177cm [b]Erfarenhet[/b]: Är nästan totalt nybörjare på skidor, åkt ett fåtal gånger innan med snowblades. Står mellan 169:an och 179:an. Känns som 169cm kanske blir för kort iom rocker/twintip och 179cm för långt iom att jag inte har åkt innan. Vill som sagt veta vilken [b]längd[/b], inte att det är onödigt att köpa nya lagg för att jag inte kan åka osv. Antar att det är lättare att börja med en kortare skida men att det blir stabilare och skönare i längden med en längre skida. Skidorna beställs på Sport Condrad för övrigt. Tacksam för svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd (igen)
Tillbaka
Topp