Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tosve" data-source="post: 855156" data-attributes="member: 71111"><p>Jag knäckte en skida förra året i Alperna (en rossignol pistracer med ett par år på nacken) och hade då en skiddag kvar. Då testade jag ett par mittmonterade bara för sakens skull. Visst var det inte samma sak i backen och man fick jobba lite på ett annat sätt än med Rossignol storslalomskidan, det till trots så fungerade det helt klart =) Det låter dessutom som att du kommer hålla till mest i parken och förmodligen inte kommer ligga på carvingsvängar i pisten hela dagarna så kör på mittmontering du (speciellt om du ändå spanar in symmetriska lagg som är gjorda för mittmontering). </p><p></p><p>Själv håller jag inte till i parken alls men har planer på att börja testa på lite, men då blir det till att skaffa ett par extra skidor som jag kommer mittmontera (kör just nu på Line Prophet 100 från förra året, ej mittmonterade).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tosve, post: 855156, member: 71111"] Jag knäckte en skida förra året i Alperna (en rossignol pistracer med ett par år på nacken) och hade då en skiddag kvar. Då testade jag ett par mittmonterade bara för sakens skull. Visst var det inte samma sak i backen och man fick jobba lite på ett annat sätt än med Rossignol storslalomskidan, det till trots så fungerade det helt klart =) Det låter dessutom som att du kommer hålla till mest i parken och förmodligen inte kommer ligga på carvingsvängar i pisten hela dagarna så kör på mittmontering du (speciellt om du ändå spanar in symmetriska lagg som är gjorda för mittmontering). Själv håller jag inte till i parken alls men har planer på att börja testa på lite, men då blir det till att skaffa ett par extra skidor som jag kommer mittmontera (kör just nu på Line Prophet 100 från förra året, ej mittmonterade). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip längd?
Tillbaka
Topp